ثور 25, 1402 16:09 Asia/Kabul
  • آمادگی نیروهای مرزبانی جمهوری اسلامی ایران برای برخورد مقتدرانه با هرگونه قانون شکنی
    آمادگی نیروهای مرزبانی جمهوری اسلامی ایران برای برخورد مقتدرانه با هرگونه قانون شکنی

معاون فرماندهی مرزبانی فراجا، در واکنش به جزئیات درگیری در مرز ایران و افغانستان تاکید کرد : با هرگونه قانون شکنی و تجاوز به مرزهای مقدس جمهوری اسلامی ایران مقتدرانه برخورد می شود.

تعدادی از قاچاقچیان،  در درگیری با نیروهای مرزبانی جمهوری اسلامی ایران زخمی و به افغانستان  متواری شده اند.

به گزارش رادیو دری،  " سرهنگ رضا شیراوژن "  معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی مرزبانی فراجا، گفت : مرزبانان پس از ساعت ها کمین هدفمند، تعدادی افراد مسلح و قاچاقچی مواد مخدر که از سمت خاک کشور مقابل ( افغانستان )  قصد ورود به خاک  ایران را داشتند مشاهده کردند و با اقدام تاکتیکی با آنها به صورت مسلحانه درگیر شدند.

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی مرزبانی فراجا، افزود :  افراد مسلح که تاب مقاومت در برابر آتش پرحجم رزمندگان مرزبانی را نداشتند به سمت خاک کشور مقابل متواری شدند.

" سرهنگ  شیراوژن "، همچنین گفت  : در این درگیری یکی از مرزداران غیور مجروح شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی مرزبانی فراجا افزود: مرزبان درجه یک و فرمانده هنگ مرزی زابل جهت بررسی موضوع، سریعا درخواست ملاقات مرزی داد و برابر دستورالعمل های مرزی، اعتراض به کشور مقابل صورت گرفت.

" سرهنگ  شیراوژن "،  ضمن هشدار به متجاوزان و قاچاقچیان مرزی گفت: مرزبانان جمهوری اسلامی ایران با پاسداری از مرزهای کشور  برای مردم غیور و شهیدپرور ایران اسلامی امنیت و آسایش را به ارمغان آورده و با هرگونه قانون شکنی و تجاوز به مرزهای مقدس جمهوری اسلامی ایران مقتدرانه برخورد می کنند.

درگیری طالبان با مرزبانان ایرانی در مرز نیمروز

کلیدواژه