جوزا 02, 1402 12:44 Asia/Kabul

رئیس جمهوری اسلامی ایران،گفت: تهران و جاکارتا تصمیم گرفته‌اند مبادلات تجاری خود را با ارزهای ملی انجام دهند.

«سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهوری اسلامی ایران شامگاه دوشنبه ، به دعوت رسمی «جودو ویدودو» همتای اندوزیایی خود، تهران را به مقصد جاکارتا پایتخت اندونزی ترک کرد.

به گزارش رادیو دری، «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهوری اسلامی ایران روز سه شنبه در ادامه برنامه‌های سفر رسمی به اندونزی، در نشست مطبوعاتی مشترک با «جوکو ویدودو» رئیس جمهور این کشور، ضمن اشاره به هدفگذاری انجام شده برای رساندن حجم مبادلات تجاری دو کشور به رقم 20 میلیارد دلار گفت، تهران و جاکارتا تصمیم گرفته‌اند مبادلات خود را با ارزهای ملی انجام دهند.

رئیسی در ادامه با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران با وجود فشارها و تحریم‌های ظالمانه با همت متخصصان جوان خود گام‌های ارزشمندی در راستای رشد علم و فناوری و توسعه اقتصادی برداشته است، گفت: تحریم‌ها و تهدیدها به هیچ عنوان نتوانسته ایران را متوقف کند.

رئیس جمهوری اسلامی ایران، همکاری و ارتباط با کشورهای مسلمان، همسایه و همسو را اولویت سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران عنوان و خاطرنشان کرد: گسترش روابط با اندونزی به عنوان یکی از کشورهای مهم و موثر در آسیا و جهان برای ایران اهمیت زیادی دارد.

رئیسی با بیان اینکه ایران و اندونزی نسبت به مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی دیدگاه‌های مشترکی دارند، گفت: دو کشور به حمایت از حقوق مردم فلسطین تا آزادی قدس شریف متعهد و پایبند هستند و همچنین دیدگاه دو کشور درباره ضرورت تشکیل دولتی فراگیر در افغانستان که همه اقوام و مذاهب را نمایندگی کرده و در جهت احقاق حقوق همه مردم این کشور گام بردارد، یکسان است.

 

رئیسی : همکاری با کشورهای همسو جزو سیاست همسایگی دولت ایران است

 

کلیدواژه