جوزا 05, 1402 12:16 Asia/Kabul
  • کنعانی: صادرکنندگان تسلیحات به منطقه، از اقتدار دفاعی ایران نگرانند
    کنعانی: صادرکنندگان تسلیحات به منطقه، از اقتدار دفاعی ایران نگرانند

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفت: دولت‌هایی که در صدر صادرکنندگان تسلیحات به منطقه قرار دارند، امروز از پیشرفت و اقتدار دفاعی ایران ابراز نگرانی می‌کنند.

به گزارش رادیو دری؛ ناصر کنعانی روز جمعه در توییتی نوشت: همان دولت های غربی خاصه آمریکا و فرانسه که نقش مهمی در تحریک و تسلیح رژیم بعث صدام برای تجاوز نظامی به ایران و موشک باران شهرها و مردم بی دفاع ما داشتند و در صدر صادرکنندگان تسلیحات به منطقه قرار دارند، امروز از پیشرفت و اقتدار دفاعی ایران ابراز نگرانی می‌کنند و با ایران قوی مخالفند.

این توییت کنعانی در واکنش به اظهارات اخیر سخنگویان وزارت های خارجه آمریکا و فرانسه درباره توان نظامی ایران مطرح شده است.

«متیو میلر» (Matthew Miller ) سخنگوی‌ وزارت امور خارجه آمریکا در یک نشست خبری در واکنش به رونمایی از موشک خرمشهر۴ «خیبر» تلاش کرد این دستاورد دفاعی ایران را مغایر با قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل جلوه دهد.

سخنگوی وزارت خارجه فرانسه نیز مدعی شد که آزمایش موشک خرمشهر ۴ در ایران نقض قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل است.

موشک خیبر که دیروز پنجشنبه در ایران رونمایی شد، جدیدترین نسخه از خانواده موشک‌های خرمشهر است، موشکی سوخت مایع با برد ۲۰۰۰ کیلومتر و سرجنگی ۱۵۰۰ کیلوگرمی است که علاوه بر برخورداری از ویژگی‌های راهبردی، از ویژگی‌های تاکتیکی نیز برخوردار است.

کنعانی: رونمایی از موشک «خیبر» نماد اقتدار دفاعی ایران است

رونمایی از «خیبر»؛ جدیدترین موشک بالستیک ایرانی

کلیدواژه