جوزا 20, 1402 11:14 Asia/Kabul
  • پاسخ ایران به گزارش مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی
    پاسخ ایران به گزارش مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی

نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران نزد دفتر سازمان ملل متحد، نظرات و ملاحظات خود را در مورد گزارش مدیرکل به شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره موافقتنامه پادمانی (NPT) با ایران اعلام کرد.

به گزارش رادیو دری، به دنبال انتشار گزارش "رافائل گروسی" مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران نزد دفتر سازمان ملل متحد نظرات و ملاحظات خود را در مورد گزارش مدیرکل به شورای حکام آژانس درباره موافقتنامه پادمانی NPT با جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد.

در این گزارش آمده است، جمهوری اسلامی ایران همانگونه که تاکنون نشان داده، مصمم به پایبندی به تعهدات خود براساس موافقتنامه پادمان جامع است و تمام تلاش خود را به کار گرفته تا آژانس قادر باشد به فعالیت های راستی آزمایی خود در ایران که در نظام راستی آزمایی آژانس بی نظیر است، ادامه دهد.

در ادامه این گزارش آمده است، هیچ ماده هسته ای اظهار نشده ای در ایران وجود ندارد و ادعای آژانس صرفاً براساس اطلاعات نادرست و ساختگی ارائه شده رژیم نامشروع اسرائیل با پیشینه ای طولانی مدت از رشته دروغ های زنجیره ای است.

نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران نزد دفتر سازمان ملل متحد همچنین در این گزارش تاکید کرد: باوجود  فقدان اسناد محکم و معتبر، ایران به صورت داوطلبانه دسترسی تکمیلی به مکان‌ها را به آژانس اعطا کرد، این به وضوح نشان دهنده تمایل ایران برای رسیدگی به هرگونه ابهام احتمالی همراه با شفافیت کامل است.

در این گزارش همچنین تاکید شده است، ایران در واکنش به خروج غیرقانونی یکجانبه آمریکا و همچنین نقض صریح برجام، کلیه اقدامات شفاف‌ساز وفق برجام را مطابق با قانون «اقدام راهبردی برای رفع تحریم‌ها و حفظ منافع ملت ایران» مصوب مجلس شورای اسلامی متوقف کرد.

پاسخ ایران به اظهارات و گزارش مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی

کلیدواژه