سرطان 03, 1403 13:56 Asia/Kabul
  • تاکید ایران بر مطالبات آژانس بین المللی انرژی اتمی در چارچوب ان‌پی‌تی و پادمان
    تاکید ایران بر مطالبات آژانس بین المللی انرژی اتمی در چارچوب ان‌پی‌تی و پادمان

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران بر مطالبات آژانس بین المللی انرژی اتمی در چارچوب معاهده منع اشاعه سلاحهای هسته ای NPT و پادمان جامع تاکید کرد.

به گزارش رادیو دری، «محمد اسلامی» رئیس سازمان انرژی اتمی ایران روز یک‌شنبه در نشست خبری و در پاسخ به اینکه «رافائل گروسی» مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی (IAEA) اخیرا گفته است به سمت دیپلماسی با ایران و یک توافق جدید باید رفت، گفت: روابط ایران و آژانس مبنای قانونی دارد و این مبنا پیمان منع اشاعه سلاح‌های هسته‌ایNPT  و پادمان جامع است و آژانس باید در این چارچوب حرکت کند و در همین قالب مطالبه داشته باشد.

اسلامی افزود: جمهوری اسلامی ایران همواره تاکید کرده که همکاری خود را با آژانس بین المللی انرژی اتمی در چارچوب موافقتنامه جامع پادمان ادامه داده و مسائل باقی‌مانده پادمانی نیز با رویکرد حرفه‌ای و بدون جانبداری آژانس قابل حل است.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران همچنین پیشرفت های هسته‌ای جمهوری اسلامی را مدیون تلاش و اهتمام ویژه شهید «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهوری فقید دانست و افزود: امروز بالای ۶۵ محصول رادیو دارو در کشور تولید می‌شود که یک میلیون بیمار در سراسر ایران از آن استفاده می‌کنند.

اسلامی درباره روند ساخت واحدهای دوم و سوم نیروگاه اتمی بوشهر، جنوب ایران نیز گفت: واحدهای دوم و سوم نیروگاه بوشهر در پنج و هفت سال آینده تکمیل می‌شوند.

رئیس سازمان انرژی اتمی: ایران تنشی با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نداشته و ندارد

کلیدواژه