جوزا 20, 1402 19:30 Asia/Kabul
  • زرداری: توسعه روابط پاکستان و ایران با قوت ادامه دارد
    زرداری: توسعه روابط پاکستان و ایران با قوت ادامه دارد

وزیر امور خارجه پاکستان با تاکید بر اهمیت تحولات اخیر در مراودات اقتصادی و مرزی با جمهوری اسلامی ایران افزود که توسعه روابط تهران-اسلام‌آباد با قوت ادامه دارد.

به گزارش رادیو دری، بلاول بوتو زرداری وزیر امور خارجه پاکستان در مصاحبه با شبکه الجزیره اظهار داشت که در سفر خود به عراق با مقامات این کشور درباره ازسرگیری روابط ایران و عربستان نیز گفت‌وگو و از نقش بغداد برای پیشبرد روند صلح در منطقه تمجید کرده است.

زرداری افزود: «اکنون شاهد بازگشایی رسمی سفارتخانه‌های ایران و عربستان هستیم که نه تنها به سود دو کشور اسلامی است بلکه خبر خوشی برای تمام منطقه و در راستای پایداری صلح و ثبات منطقه‌ای است.»

وزیر خارجه پاکستان با یادآوری سفر سال گذشته خود به جمهوری اسلامی ایران گفت که وی اخیرا نخست وزیر پاکستان را در سفر به نقطه مشترک مرزی با ایران و دیدار با رئیس جمهور این کشور همراهی کرده بود.

هدف از سفر یاد شده، بهره‌برداری از بازارچه مرزی و پروژه انتقال برق ایران به پاکستان بود.

زرداری تاکید کرد که تقویت روابط دوجانبه و همکاری‌ها با ایران با قوت ادامه دارد همچنان که پاکستان مصمم به توسعه مناسبات با دیگر بازیگران مهم منطقه از جمله روسیه است.

بلاول بوتو زرداری درباره روابط پیچیده پاکستان با افغانستان و وضعیت فعلی در تعامل با حکومت طالبان نیز گفت که راهکار اصلی برای رسیدگی به مسائل افغانستان تعامل سازنده با هیات حاکمه موقت این کشور است.

وی با اذعان به نپرداختن طالبان به نگرانی‌های جامعه جهانی افزود که حاکمان افغانستان متعهد بودند حقوق زنان و تحصیل دختران را تامین و گام‌های موثر برای مبارزه علیه تروریسم بردارند که چنین چیزی مشاهده نشد.

افتتاح بازارچه مرزی و خط انتقال برق میان ایران و پاکستان

رییس جمهور پاکستان: آشتی ایران و عربستان در تاریخ ماندگار خواهد شد

کلیدواژه