جوزا 22, 1402 11:32 Asia/Kabul
  • کنعانی: جزایر سه‌گانه، جزء لاینفک و ابدی خاک ایران هستند
    کنعانی: جزایر سه‌گانه، جزء لاینفک و ابدی خاک ایران هستند

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در واکنش به بیانیه وزرای خارجه شورای همکاری خلیج فارس، جزایر سه‌گانه ایرانی بوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک را جزء لاینفک و ابدی خاک ایران دانست.

به گزارش رادیو دری، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با تصریح بر راهبرد منطقه‌ای و سیاست مبنایی جمهوری اسلامی  در خصوص تقویت و تعمیق مناسبات با کشورهای شورای همکاری خلیج فارس و توسعه اصل همسایگی، ابراز امیدواری کرد کشورهای منطقه با نگاه به آینده و به‌دور از ادبیات سنتی گذشته، چارچوب‌های نوینی را برای همکاری در منطقه بنا نهند.

کنعانی، روند تحولات ماه‌های اخیر در منطقه را امیدبخش و در چارچوب منافع تمامی کشورهای این حوزه دانست و افزود، کشورهای حوزه خلیج فارس در پیشبرد منافع منطقه دارای مسئولیت جمعی هستند و ایران همواره از گفتگو و همکاری کشورهای این حوزه به عنوان شرکای منطقه‌ای حمایت کرده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، بیانیه شورای همکاری خلیج فارس در خصوص موضوعات مرتبط با برنامه هسته‌ای ایران را نا وارد دانست و تصریح کرد، جمهوری اسلامی ایران بر اساس حقوق و تکالیف خود وفق معاهده عدم اشاعه و موافقت‌نامه جامع پادمان، برنامه صلح‌ آمیز هسته‌ ای خود را در تعامل با کشورهای ذی‌ربط و در همکاری با آژانس پی می‌گیرد.

کنعانی تأکید کرد، جمهوری اسلامی ایران بار دیگر اراده جدی خود را برای نیل به منطقه‌ای باثبات، امن و شکوفا در همکاری با  همسایگان و برادران خود در شورای همکاری خلیج فارس، اعلام می‌دارد.

خلیج فارس بخش مهمی از هویت انکارناپذیر ایران و منطقه است

کلیدواژه