سرطان 01, 1402 15:36 Asia/Kabul
  • دیدار امیرعبداللهیان با رئیس دولت امارات متحده عربی در ابوظبی
    دیدار امیرعبداللهیان با رئیس دولت امارات متحده عربی در ابوظبی

وزیر امور خارجه ایران با رئیس دولت امارات متحده عربی دیدار و دعوت ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران را برای سفر به این کشور به وی ابلاغ کرد.

به گزارش رادیو دری،«حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران که به امارات متحده عربی سفر کرده است، در دیدار با «شیخ محمد بن زاید» رئیس دولت این کشور درباره موضوعات مختلف روابط دوجانبه در ابعاد سیاسی، اقتصادی، تجاری، فرهنگی و کنسولی تبادل نظر کرد.
دو طرف ضمن ابراز خرسندی از روند گسترش روابط دو کشور، درباره هماهنگی، برنامه‌ریزی و اقدام مشترک برای ارتقای همکاری های دوجانبه به ویژه در زمینه تجاری و اقتصادی توافق نظر داشتند.

وزیر امورخارجه ایران و رئیس دولت امارات متحده عربی همچنین درباره به‌کارگیری ابتکاراتی برای تقویت همکاری منطقه‌ای در چارچوب منافع مشترک کشورها و ملت‌های منطقه گفت و گو کردند.

«حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران در چهارمین و آخرین مقصد سفر منطقه ای خود به کشورهای حوزه خلیج فارس، با استقبال «خلیفه شاهین المرر» وزیر مشاور امارات متحده عربی وارد فرودگاه ابوظبی شد. 

وزیر امورخارجه ایران پیش از امارات متحده عربی، با سفر به قطر، عمان و کویت  و دیدار با مقامات این کشورها درباره توسعه تعاملات و همکاری های دوجانبه  رایزنی کرد.

امیرعبداللهیان: گسترش روابط همسایگی از محورهای سیاست خارجی متوازن ایران است

امیرعبداللهیان: ایران را نمی‌توان منزوی کرد

کلیدواژه