سرطان 02, 1402 16:06 Asia/Kabul
  • خطیب نماز جمعه تهران: غرب در تعامل با ایران به عقلانیت نسبی رسیده است
    خطیب نماز جمعه تهران: غرب در تعامل با ایران به عقلانیت نسبی رسیده است

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به اهمیت سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به آمریکای لاتین گفت: در کشورهای اروپایی شاهد عقلانیت نسبی غربی‌ها در رویارویی با جمهوری اسلامی ایران هستیم.

به گزارش رادیو دری، حجت‌الاسلام والمسلمین «سید محمدحسن ابوترابی‌فرد» خطیب نماز جمعه تهران در خطبه‌های نمازجمعه این هفته تهران با اشاره به سفر «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهوری اسلامی ایران به سه کشور آمریکای لاتین و بازخوردهای آن در محیط بین الملل گفت: ونزوئلا به مرکزی برای حرکت انقلابی ایران در نیم‌کره غربی تبدیل شده است و سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور از ابعاد مختلف نیازمند تحلیل است.

خطیب نمازجمعه تهران افزود: جایگاه اقتدارآفرین و ظرفیت استثنایی جمهوری اسلامی در خلق قدرت منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای و افزایش دانش ملت ایران و تقویت جبهه مقاومت تأثیرگذار بوده که تحت رهبری و زعامت رهبر معظم انقلاب اسلامی به دست آمده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی‌فرد تصریح کرد: غرب و کشورهای اروپایی در رویارویی با جمهوری اسلامی ایران به عقلانیت نسبی رسیده اند که نشان دهنده اقتدار جمهوری اسلامی ایران است.

خطیب نماز جمعه تهران همچنین با تبریک هفته قوه قضاییه گفت: براساس قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، استقلال دستگاه قضایی در ایران تام و کامل است و این دستاورد بسیار استثنایی است که در کمتر قدرتی در جهان شاهد این استقلال هستیم.

کلیدواژه