سرطان 08, 1402 19:17 Asia/Kabul
  • استقبال ایران از توسعه و بازگشت روابط با مصر و مغرب
    استقبال ایران از توسعه و بازگشت روابط با مصر و مغرب

وزیر امور خارجه ایران گفت: از توسعه مناسبات و بازگشت روابط عادی با مصر و مغرب استقبال می‌کنیم.

به گزارش رادیو دری؛ «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران امروز پنجشنبه در جمع سفیران کشورهای اسلامی به مناسبت عید قربان، اولویت‌های سیاست خارجی دولت ایران را توجه ویژه به رابطه با جهان اسلام و کشورهای منطقه اعلام و تصریح کرد: خرسندیم که در ماه‌های اخیر توانستیم از مسیر دیپلماسی و مذاکره روابط دو کشور عربستان سعودی و جمهوری اسلامی ایران را به حالت طبیعی بازگردانیم.

امیرعبداللهیان با ابراز نگرانی از بحران و وقوع جنگ داخلی در سودان گفت: بدون شک دشمنان جهان اسلام برای تجزیه کشورهای اسلامی برنامه‌های گسترده‌ای را طراحی کردند و آنچه در سال‌های اخیر در افغانستان، عراق و سوریه رخ داد، بخشی از نقشه دشمنان امت و کشورهای اسلامی به شمار می رود.

وزیر امور خارجه ایران با تأکید بر اینکه موضوع فلسطین همچنان مسأله و اولویت اصلی جهان اسلام است، به دیدار و گفت و گوی اخیر خود با همتای سعودی اشاره و اضافه کرد: اتفاق نظر داریم که جهان اسلام باید همچنان موضوع فلسطین را مسأله اصلی تلقی کند، نسبت به اقدامات رژیم آپارتاید اسرائیل آگاه و هشیار باشد و مانع تضعیف فلسطین شود.

امیرعبداللهیان افزود: دو کشور ایران و عربستان در کنار سایر کشورهای اسلامی که در منطقه و جهان نقش آفرینی می‌کنند، برای احقاق حقوق فلسطینیان، با صدایی قویتر و رساتر به حمایت‌های خود از مردم مظلوم فلسطین ادامه می دهیم.

رهبر معظم انقلاب: موضوع فلسطین، قلب مسائل دنیای اسلام و امت اسلامی است

امیرعبداللهیان: فلسطین، موضوع اول جهان اسلام است

رئیسی: رژیم صهیونیستی از توسعه همکاری های ایران و عربستان ناراحت است

کلیدواژه