سرطان 10, 1402 09:05 Asia/Kabul
  • تاکید  ایران بر واکنش سازمان همکاری اسلامی به هتک حرمت قرآن در سوئد
    تاکید ایران بر واکنش سازمان همکاری اسلامی به هتک حرمت قرآن در سوئد

وزیر امور خارجه ایران در گفت‌وگوی تلفنی با دبیرکل سازمان همکاری اسلامی پیشنهاد کرد که نشست اضطراری شورای وزیران خارجه سازمان همکاری اسلامی در اولین فرصت ممکن برای رسیدگی به هتک حرمت قرآن کریم در سوئد تشکیل شود.

به گزارش رادیو دری، حسین امیرعبداللهیان عصر جمعه در تماس تلفنی با حسین ابراهیم طه دبیرکل سازمان همکاری اسلامی، درباره اقدام موهن اخیر علیه قرآن کریم در سوئد گفت‌وگو و تبادل‌نظر کرد.

امیرعبداللهیان در این تماس تلفنی ضمن اظهار تاسف شدید از اقدام موهن و تحریک‌کننده اخیر در سوئد در اهانت به قرآن کریم، این اقدام را به شدت محکوم و تقبیح کرد.

امیرعبداللهیان پیشنهاد کرد که نشست اضطراری شورای وزیران امور خارجه در اولین فرصت ممکن و هم‌زمان با نشست وزرای خارجه عضو جنبش عدم تعهد در باکو، برای رسیدگی به این اقدام اهانت آمیز تشکیل جلسه دهد.

در این تماس تلفنی حسین ابراهیم طه دبیرکل سازمان همکاری اسلامی ضمن تشکر از توجه و اهتمام وزیر امور خارجه ایران نسبت به موضوع محکومیت اقدام انجام‌شده در سوئد اظهار کرد: تشکیل جلسه فوری و اضطراری در جده برای رسیدگی به این موضوع در سطح سفرا و نمایندگان دائم در دستور کار قرار دارد.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه پیشتر هتک حرمت قرآن کریم و نفرت پراکنی علیه مقدسات اسلامی در سوئد را محکوم کرده بود.

پلیس سوئد چهارشنبه گذشته در اقدامی موهن، مجوز قرآن سوزی در نزدیکی مسجدی در استکهلم را صادر کرد که اعتراضات و محکومیت گسترده جهانی را در پی داشت.

در سال‌های اخیر برخی از کشورهای اروپایی و به خصوص سوئد صحنه تعدی و هتک حرمت مقدسات مسلمانان بوده است.

ایران اهانت به قرآن کریم در سوئد را محکوم کرد

موج اعتراض جهانیان ضد هتک حرمت به قرآن کریم در سوئد

طالبان، قرآن سوزی در سوئد را نفرت‌انگیز خواند

کلیدواژه