سرطان 17, 1402 08:53 Asia/Kabul
  • عاملان حمله تروریستی به حرم مطهر شاهچراغ(ع) اعدام شدند
    عاملان حمله تروریستی به حرم مطهر شاهچراغ(ع) اعدام شدند

حکم اعدام ۲ عامل حمله تروریستی به حرم مطهر حضرت احمد بن موسی شاهچراغ(ع) سحرگاه امروز شنبه در خیابان ۹ دی شیراز اجرا شد.

به گزارش رادیو دری، محمد رامز رشیدی و سید نعیم هاشم قتالی از اعضای گروه تروریستی داعش به جرم عضویت در این گروهک تکفیری و دست داشتن در  جنایت تروریستی حمله به حرم مطهر شاهچراغ (ع) در شیراز امروز به چوبه دار سپرده شدند.

طبق حکم صادره، محمد رحمانی که از سرپل‌های گروه داعش در تهران بود به 25 سال حبس، "مصطفی جان امانی" متهم دیگر پرونده به‌دلیل عضویت و حمایت از گروه تروریستی داعش به 15 سال و یک روز حبس و "حمیدالله کابلی" دیگر عضو دستگیرشده گروه داعش نیز به 5 سال زندان محکوم شدند.

این احکام بعد از برگزاری 10 جلسه دادگاه با حضور متهمان و وکلای آن‌ها و تایید حکم صادره در دیوان عالی کشور ایران اجرا شده است.

از ابتدای آغاز محاکمه عوامل این حمله تروریستی، مردم شیراز و سایر مناطق کشور خواستار اشد مجازات برای عاملان و تروریست‌های دخیل در این جنایت تروریستی بودند.

غروب چهارشنبه چهارم عقرب/ آبان ۱۴۰۱ فردی مسلح با حمله به زائران و خادمان حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع)، آنها را به رگبار بست که بنابر آخرین اعلام مسوولان استان فارس در این حادثه ۱۳ نفر به شهادت رسیدند و ۳۰ نفر نیز مجروح شدند.

عامل نخست این حمله تروریستی قبل از دستگیری مجروح شد و پس از انتقال به بیمارستان با وجود تلاش‌ها، به هلاکت رسید.

این اقدام که مسوولیت آن را گروهک تکفیری داعش برعهده گرفت و عوامل آن از اتباع خارجی بودند، موجی از محکومیت در سطح ملی و بین‌المللی در پی داشت.

تأیید حکم اعدام ۲ نفر از عناصر اصلی حادثه تروریستی حرم شاهچراغ (ع) در شیراز

افشای جزئیات جدید از حمله تروریستی به حرم شاهچراغ‌ (ع)

کلیدواژه