سرطان 22, 1402 18:38 Asia/Kabul
  • اتباع خارجی شاغل در ایران ساماندهی می‌شوند
    اتباع خارجی شاغل در ایران ساماندهی می‌شوند

سرپرست معاونت بیمه‌ای سازمان تأمین‌اجتماعی ایران گفت: همه اتباع خارجی که در کارگاه‌های داخل ایران اشتغال دارند، «کارت آمایش» یا پاسپورت و کارت اقامت دریافت می‌کنند.

به گزارش رادیو دری؛ محمد محمدی با بیان اینکه بیشترین جمعیت اتباع خارجی در ایران را شهروندان افغانستانی تشکیل می‌دهند افزود: سازمان تامین اجتماعی با همکاری وزراتخانه‌های کشور و تعاون، کار و رفاه اجتماعی در قالب تفاهمنامه‌ای به دنبال ساماندهی همه اتباع خارجی در ایران هستند.

وی اضافه کرد: برای ساماندهی اتباع خارجی در ایران مقرر شده است، همه غیرایرانی هایی که در پایگاه‌های مشمول قانون تامین اجتماعی فعالیت می‌کنند، فهرست‌برداری و همانند کارگران و کارفرمایان ایرانی بیمه شوند.

سرپرست معاونت بیمه‌ای سازمان تأمین‌اجتماعی تاکید کرد: این کارگران در صورتی که بیمه نشده باشند و مالیات پرداخت نکنند، در حقیقت جایگزین کارگر ایرانی شده‌اند.

محمدی گفت: تاکنون از ۸۰۰ هزار شهروند افغانستانی دارای پاسپورت در ایران، حدود ۴۰ هزار نفر بیمه شده‌اند.

وی در عین حال تصریح کرد: مطابق با قانون، اتباع خارجی از شمول بیمه بیکاری خارج هستند و نمی‌توانند از این بیمه بهره‌مند شوند. 

به گفته سرپرست معاونت بیمه‌ای سازمان تأمین‌اجتماعی ایران، ساماندهی برخی اتباع افغانستانی فاقد کارت اقامت که به شکل قاچاقی وارد کشور شده‌اند، در اختیار نهادهای امنیتی و وزارت کشور است.

شرایط برخورداری از بیمه تامین اجتماعی برای اتباع خارجی در ایران

به زودی؛ صدور نخستین کارت‌های هوشمند برای اتباع خارجی ساکن ایران

وضعیت اشتغال اتباع خارجی تعیین تکلیف می شود

کلیدواژه