سرطان 31, 1402 09:00 Asia/Kabul
  • ایران سفیر جدید سوئد را نمی‌پذیرد
    ایران سفیر جدید سوئد را نمی‌پذیرد

وزیر امور خارجه ایران گفت: سفیر جدید سوئد تا زمانی که دولت این کشور برای مقابله با هتاکی مستمر به مقدسات اسلامی اقدام جدی نکند، اجازه بازگشت به ایران ندارد.

به گزارش رادیو دری؛ «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران در گفت و گویی تلویزیونی درباره اهانت به قرآن کریم در سوئد برای دومین مرتبه  افزود: سفیر سوئد مأموریتش در تهران پایان یافته است و به دستور رئیس جمهوری اسلامی ایران تا زمانی که دولت سوئد با اهانتی که انجام شده برخوردی جدی نکند، سفیر جدید این کشور نمی تواند وارد ایران شود و سفیر جدید ایران هم به این کشور اعزام نخواهد شد.

وی با بیان اینکه این تصمیم به دولت سوئد هم اعلام شده است گفت: برخی کشورهای اسلامی واکنش های خوبی داشتند و در تماس مستمر با این کشورها، رویکرد واحد و منسجم برای مقابله با این حرکت و حفظ حرمت قرآن صورت خواهد گرفت.

وزیر امورخارجه ایران تصریح کرد: در تماس تلفنی وزیر امور خارجه سوئد تاکید  شد که صدور بیانیه کافی نیست و باید فرد متخلف دستگیر و محاکمه شود.

امیرعبداللهیان پیش از این در پاسخ به تماس تلفنی «توبیاس بیلستروم» وزیر امورخارجه سوئد تاکید کرد: بی حرمتی به قرآن کریم و دیگر کتب و مقدسات ادیان الهی در هر جا، از سوی هر شخص و تحت هر شرایطی به شدت محکوم و تکرار این اقدامات به بهانه آزادی بیان غیرقابل قبول و غیرقابل توجیه است.

فردی افراطی به نام «سلوان مومیکا» که 28 ژوئن در استکهلم به قرآن کریم در سوئد اهانت کرده بود، روز پنج‌شنبه (20 ژوئیه) نیز برای دومین بار، با کسب مجوز از پلیس این کشور، به قرآن کریم اهانت کرد که موجی از خشم و انزجار و واکنش‌ها نسبت به این اقدام ضد دولت سوئد در میان کشورهای اسلامی شکل گرفت.

آیت الله خاتمی: ملت‌های مسلمان باید دولت سوئد را پشیمان کنند

واکنش کشورها و شخصیت های اسلامی به تکرار توهین به قرآن کریم در سوئد

اهانت دوباره به ساحت قدسی قرآن کریم در سوئد

کلیدواژه