قوس 30, 1395 15:15 Asia/Kabul
  • ظریف ، ترور سفیر روسیه در ترکیه را محکوم کرد

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ، ترور سفیر روسیه در ترکیه را محکوم کرد .

به گزارش ایرنا ، "محمدجواد ظریف "وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز(سه شنبه) درفرودگاه مسکو در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد،  ایران ترور سفیر روسیه در مسکو را قویا محکوم می کند و این واقعه نشانه چهره زشت تروریسم است.

"آندری کارلوف "سفیر روسیه در ترکیه  عصر دوشنبه حین بازدید از یک نمایشگاه عکس در آنکارا، بر اثر تیراندازی فردی مسلح که به گفته مقامات امنیتی ترکیه از نیروهای پلیس این شهر بود، کشته شد.

"محمد جواد ظریف " که امروز (سه شنبه) به همراه سردار سرتیپ پاسدار حسین دهقان وزیر دفاع ایران برای مذاکره با همتایان روسی و ترکیه ای خود وارد مسکو شد، در باره اهداف این سفر افزود:در دیدارهای دو و سه جانبه موضوع های منطقه ای، تحولات سوریه و ضرورت تعامل بیشتر در برابر پدیده تروریسم به صورت جدی بررسی می شود.

وزیر خارجه ایران همچنین افزود: تلاش برای حل سیاسی بحران سوریه نیز در دستور کار است و در کنار آن مسائل دوجانبه و همکاری ها در حوزه های مختلف مطرح و بررسی می شود.

بر اساس برنامه تنظیم شده، نشست سه جانبه "محمد جواد ظریف " ، "مولود چاووش اوغلو " وزیر امور خارجه ترکیه و "سرگئی لاوروف " وزیر امور خارجه روسیه بعدازظهر امروز سه شنبه برگزار می شود .

 

کلیدواژه