اسد 13, 1402 15:12 Asia/Kabul
  • خطیب جمعه تهران: عاملان قرآن‌سوزی در حقیقت خودسوزی می‌کنند
    خطیب جمعه تهران: عاملان قرآن‌سوزی در حقیقت خودسوزی می‌کنند

خطیب نمازجمعه تهران با بیان اینکه قرآن‌سوزان در واقع خودسوزی می‌کنند گفت: حقیقت قرآن که روح و رحمت حق است، در دسترس هر فردی قرار نمی‌گیرد و عناد با کلام الله نشانه روح شیطانی است.

به گزارش رادیو دری؛ حجت‌الاسلام «کاظم صدیقی» با اشاره به افرادی که در برخی کشورهای اروپایی قرآن را آتش می‌زنند افزود: این وجودهای ظلمانی که قرآن‌سوزی می‌کنند به قرآن راهی ندارند و در حقیقت خودسوزی می‌کنند.

خطیب نماز جمعه تهران تأکید کرد: رسیدن به حقیقت قرآن که روح و رحمت واسعه حق است و سبب همه اسمای الهی است،‌ در دسترس هر فردی قرار نمی‌گیرد.

حجت‌الاسلام صدیقی با بیان اینکه تقوا وسیله نجات و نبود آن سبب سقوط است اظهار کرد: تقوا خانه شکست‌ناپذیر است و هر کس در این دژ زندگی کند، از شر نفس اماره و مستکبران و هر شری در امان خواهد بود، اما بر عکس آن بی‌تقوایی موجب سقوط انسان می‌شود.

«سلوان مومیکا» شهروند عراقی به همراه یک شخص دیگر، مجددا در اقدام هتاکانه یک نسخه از قرآن کریم را این بار در مقابل پارلمان سوئد به آتش کشید.

پیشتر نیز (پنجشنبه ۲۰ ژوئیه) برای دومین بار ظرف چند هفته «سلوان مومیکا» شهروند عراقی ـ سوئدی با حمایت پلیس سوئد اقدام به اهانت به قرآن کریم کرد؛ اقدامی هتاکانه که واکنش کشورهای مسلمان را به همراه داشت.

پس از آن نیز اعضای یک گروه ملی‌گرای اسلام‌هراس و راست افراطی دانمارکی به نام "میهن‌پرستان دانمارک" در اقدامی شنیع یک نسخه از قرآن کریم را در مقابل سفارت عراق و بار دیگر در مقابل سفارت مصر و ترکیه در کپنهاگ سوزاندند.

این اعمال وقیحانه با واکنش «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد نیز مواجه شد و او ضمن ابراز همبستگی با جامعه اسلامی، هر گونه اقدام اسلام‌هراسانه را که منجر به افزایش تنش‌ها می‌شود محکوم کرد. 

نامه مشترک کشورهای اسلامی به دولت سوئد درباره اهانت به قرآن کریم

خطیب نماز جمعه تهران: آمریکا و صهیونیست‌ها عاملان هتک حرمت قرآن هستند

کلیدواژه