اسد 18, 1402 13:35 Asia/Kabul
  • ایران به فناوری موشک کروز سوپرسونیک دست یافت
    ایران به فناوری موشک کروز سوپرسونیک دست یافت

متخصصان صنایع دفاعی ایران، به فناوری طراحی موشک سوپرسونیک دست یافته‌اند و این موشک هم اکنون در مرحله تست‌ قرار دارد.

موشک کروز سوپرسونیک،  که در حقیقت نسل جدیدی از موشک‌های کروز ایرانی است،‌ هم اکنون در حال گذراندن آزمایش‌های خود است و فصل جدیدی در قدرت دفاعی ایران  را آغاز خواهد کرد.

دستیابی به این فناروی از این لحاظ اهمیت دارد که به این ترتیب سرعت موشک‌های کروز ایرانی،  به صورت چشمگیری افزایش پیدا خواهد کرد و مقابله با  این موشک‌ها به شدت دشوار خواهد بود.

به گزارش رادیو دری،  موشک‌های کروز ایرانی، تا پیش از این از یک موتور راکتی برای تأمین شتاب اولیه و سپس موتورهای توربوجت ساخت داخل به‌نام‌ «طلوع» برای فاز پیمایشی حرکت خود استفاده می‌کردند.

بهره برداری از موتورهای رم‌جت در موشک‌های کروز دریایی، و دستیابی به موشک‌های کروز سوپرسونیک (مافوق صوت) از آنجایی مهم و قابل توجه است که در صورت بروز هرگونه درگیری، قدرت واکنش جمهوری اسلامی ایران را بسیار سریع‌ تر خواهد کرد و از سویی فرصت واکنش را نیز از نیروهای مهاجم خواهد گرفت.

با دستیابی  به فناوری موشک‌های کروز مافوق صوت در حقیقت ایران،  به نسل جدید از موتورهای جت به نام موتورهای رم جت، نیز دست یافته است.

از آنجایی که برخورداری از این فناوری، ویژگی‌ سرعت را به شکل بسیار پررنگی در انواع اشیاء پرنده و سلاح‌های پروازی مانند انواع موشک، پهپاد، و گلوله های توپخانه را  افزایش می‌دهد، در توسعه تسلیحات نظامی این موتورها به طور ویژه‌ای مورد توجه قرار گرفته‌اند.

سرلشکر سلامی: موشک‌های کروز مافوق صوت توسعه می‌یابد

کلیدواژه