اسد 20, 1402 15:25 Asia/Kabul
  • خطیب جمعه تهران: انقلاب اسلامی هویت خود را از مدرسه عاشورا دارد
    خطیب جمعه تهران: انقلاب اسلامی هویت خود را از مدرسه عاشورا دارد

خطیب نمازجمعه تهران با بیان اینکه انقلاب اسلامی هویت خود را از مدرسه عاشورا دارد تاکید کرد، اگر عاشورا نبود انقلاب اسلامی نبود.

به گزارش رادیو دری، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی‌فرد در خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران تصریح کرد، مدرسه عاشورا، سوریه را از چنگال آمریکا خارج و یمن را به نماد مقاومت تبدیل کرده است.

خطیب نماز جمعه تهران افزود، مدرسه عاشورا جنگ ۳۳ روزه حزب الله لبنان و رژیم صهیونیستی را خلق می‌کند و این مدرسه است که شهید سردار سلیمانی‌ها و شهدای دفاع مقدس را تربیت کرده است.

حجت الاسلام ابوترابی فرد با اشاره به سخنی از شهید سلیمانی مبنی بر اینکه اسرائیل پس از جنگ ۳۳ روزه بازیگری شکست خورده و منفعل بود گفت، این مردان عاشورایی رژیمی را که با تهدید امنیت خود را خلق کرده بود، به شکست وادار کردند.

خطیب نماز جمعه تهران به آغاز پیش ثبت نام از داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی ایران هم اشاره کرد و آن را مظهر حاکمیت ملت و حضور مردم در عرصه مهم اداره کشور دانست.

حجت الاسلام ابوترابی فرد خاطرنشان کرد، با پیروزی انقلاب اسلامی و سقوط نظام استبدادی و تدوین قانون اساسی، راه برای مشارکت ملت ایران و اداره کشور به دست توانای ملت گشوده شد.

ثبت نام اولیه یا پیش ثبت نام از متقاضیان داوطلب برای حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی ایران که از دوشنبه گذشته آغاز شده است، تا 13 اوت ادامه خواهد داشت.

«ثبت نام اصلی» از داوطلبان انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ایران هم در روزهای ۱۹ تا ۲۵ اکتبر انجام می شود.

۲۱ فوریه ۲۰۲۴ هم اسامی نهایی داوطلبان تائید صلاحیت شده منتشر می‌شود.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ایران و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، یکم مارس ۲۰۲۴ برگزار می شود.

کلیدواژه