اسد 23, 1402 16:17 Asia/Kabul
  • هیچ ارتباطی میان تبادل زندانیان و آزادی اموال ایران در خارج از کشور وجود ندارد
    هیچ ارتباطی میان تبادل زندانیان و آزادی اموال ایران در خارج از کشور وجود ندارد

وزیر امورخارجه ایران با بیان اینکه تبادل زندانیان موضوع کاملا انسانی است، گفت:هیچ ارتباطی میان تبادل زندانیان و آزادی اموال جمهوری اسلامی ایران در بانک های خارجی وجود ندارد.

به گزارش رادیو دری، وزارت امور خارجه ایران شامگاه پنجشنبه، دهم اوت ۲۰۲۳/ 19 اسد در بیانیه‌ای با اشاره به تبادل زندانیان بین تهران و واشنگتن اعلام کرد: تعدادی از زندانیانی که به طور غیرقانونی و با اتهام واهی د‌ور زدن تحریم های ظالمانه آمریکا ضد ایران به طور غیرقانونی توسط این کشور بازداشت شده‌اند، به زودی آزاد خواهند شد.

«حسین امیرعبدالهیان» وزیر امورخارجه ایران روز دوشنبه در نشست با خبرنگاران افزود: مذاکره و تبادل پیامهای غیر مستقیم ایران با طرف آمریکایی بر تبادل زندانیان و آزای منابع ارزی بلوکه شده ایران در ماههای گذشته ادامه داشته، ضمن اینکه جمهوری اسلامی هیچ گاه دنبال توافق کم نبوده است.

امیرعبدالهیان تصریح کرد: ایران در مذاکرات با آمریکایی‌ها مطالبه گر است که چرا به خاطر رفتار یک جانبه گرایانه، اموال ملت ایران بلوکه شده است.

وزیر امورخارجه ایران درباره میدان نفتی مشترک "آرش" با کویت نیز گفت: با وزیر امورخارجه این کشور مذاکره کرده است و این موضوع حقوقی باید از مسیر مذاکرات فنی و حقوقی و دیپلماسی حل شود.

امیرعبداللهیان درباره روابط ایران و جمهوری آذربایجان نیز گفت: در سفر اخیرش به این کشور با رئیس جمهوری آذربایجان درباره اتفاقی که در سفارت این کشور در تهران افتاد، تبادل نظرکرده است.

وزیر امور خارجه ایران تصریح کرد: دستگاه‌های مختلف ایران تحقیقات دقیقی درباره اتفاق سفارت جمهوری آذربایجان درتهران انجام دادند و گزارشی از روند طی شده در دیدار با « الهام علی‌اف» رئیس جمهوری آذربایجان مطرح و به زودی حکم قضایی در این رابطه صادر خواهد شد و افراد خاطی به‌ اشد مجازات خواهند رسید.

در حمله ۲۷ ژانویه  ۲۰۲۳ / 7 دلو 1401 یک فرد مسلح به سفارت جمهوری آذربایجان در تهران، مسئول نگهبانی سفارت جان باخت و دو محافظ دیگر زخمی شدند.

آغاز فرآیند آزادسازی چند میلیارد دلار از دارایی‌های ایران

کلیدواژه