اسد 24, 1402 15:47 Asia/Kabul
  • سخنگوی دولت ایران: عاملان جنایت شاهچراغ به سزای اعمال‌شان می‌رسند
    سخنگوی دولت ایران: عاملان جنایت شاهچراغ به سزای اعمال‌شان می‌رسند

سخنگوی دولت ایران تاکید کرد: عامل یا عاملان جنایت شاهچراغ شناسایی شدند و به سزای اعمال خود خواهند رسید.

به  گزارش رادیو دری، «علی بهادری جهرمی» امروز سه شنبه در نشست خبری با خبرنگاران گفت: جنایت تروریستی شاهچراغ از طریق بین المللی نیز پیگیری خواهد شد وعامل یا عاملان جنایت شاهچراغ شناسایی خواهند شد و به سزای اعمال خود خواهند رسید.

سخنگوی دولت ایران همچنین درباره تلاش دولت برای تخصیص حقابه ایران از رود هیرمند تصریح کرد: برای دریافت حقابه ایران از هیرمند، وضعیت این رودخانه و ایستگاه آب سنجی دهراوود از سوی هیأت فنی اعزامی ایران بازدید شد و اندازه گیری مجدد در ماه‌های آتی نیز انجام خواهد شد.

 

بهادری جهرمی در ادامه با اشاره به فرآیند تبادل زندانیان میان ایران و آمریکا در آستانه سالگرد اغتشاشات سال گذشته (پاییز 1402) تصریح کرد: دولت آمریکا واقع نگر شده و از توهمات فاصله گرفته است.

وی در خصوص امکان ارتباط میان توافقات اخیر و احیای برجام گفت: موضوع تبادل زندانیان یا موضوع آزادسازی اموال بلوکه شده، ارتباط مستقیمی با حوزه مذاکرات برجام و رفع تحریم‌های غیرقانونی ندارد.

براساس معاهده هیرمند که در سال 1972 به امضای مقامات وقت ایران و افغانستان رسید، سهم ایران از آب رودخانه هیرمند معادل 820  میلیون متر مکعب در سال و در حدود 26  متر مکعب در ثانیه است که البته در ماهها و فصول مختلف تفاوت می کند.

یک عامل تکفیری عصر روز یکشنبه 13 اوت با سلاح گرم وارد حرم مطهر حضرت احمد بن موسی (ع) در شیراز، مرکز استان فارس، جنوب ایران شد و از ورودی اقدام به تیراندازی به سمت زائران و خادمان کرد.

در این حمله تروریستی دو نفر شهید و هشت نفر مجروح شدند.

عامل این حمله تروریستی با ورود به موقع ماموران امنیتی و انتظامی دستگیر شد.

محکومیت حمله تروریستی به حرم شاهچراغ (ع) از سوی سازمان ملل

کلیدواژه