اسد 24, 1402 20:04 Asia/Kabul
  • ایران خواستار محکومیت حادثه تروریستی شاهچراغ در شورای امنیت شد
    ایران خواستار محکومیت حادثه تروریستی شاهچراغ در شورای امنیت شد

نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل از شورای امنیت درخواست کرد که در چارچوب تعهد خود به مبارزه با تروریسم و حفظ صلح و امنیت بین‌المللی، اقدام شنیع حمله تروریستی به شاهچراغ را محکوم کند.

به گزارش رادیو دری؛ «امیر سعید ایروانی» با ارسال نامه ای رسمی به دبیرکل سازمان ملل، با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران این گونه اقدامات شنیع و فجیع را به شدت محکوم و بر تعهد تزلزل ناپذیر خود برای اطمینان از محاکمه و پاسخگویی مسئولان آن تاکید می کند اضافه کرد: مایوس کننده است که شورای امنیت در برابر این حادثه تلخ سکوت اختیار کرده است.

در ادامه این نامه تصریح شده است: این سکوت به ویژه با توجه به رسمیت شناختن و تأیید مجدد تروریسم از سوی شورای امنیت به عنوان تهدیدی جدی برای صلح و امنیت بین المللی از طریق قطعنامه هایش، نا امیدکننده و غیرقابل قبول است.

 نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل تاکید کرده است: جمهوری اسلامی ایران که مستقیم پیامدهای فاجعه بار تروریسم را متحمل شده است، همچنان بر تعهد تزلزل ناپذیر خود برای رهبری مبارزه با این بلای خانمان سوز استوار و عزم ما این است که از مردم سرافراز و نجیب ایران محافظت کنیم و امنیت کشورهای همسایه را از خطرات این گروه های تروریستی حفظ کنیم.

یک عامل تکفیری عصر روز یکشنبه 13 اوت با سلاح گرم وارد حرم مطهر حضرت احمد بن موسی (ع) در شیراز، مرکز استان فارس، جنوب ایران شد و از ورودی اقدام به تیراندازی به سمت زائران و خادمان کرد.

در این حمله تروریستی دو نفر شهید و هشت نفر مجروح شدند.

عامل این حمله تروریستی با ورود به موقع ماموران امنیتی و انتظامی دستگیر شد.

محکومیت حمله تروریستی به حرم شاهچراغ (ع) از سوی سازمان ملل

اتحادیه اروپا، فرانسه و روسیه جنایت تروریستی در حرم شاهچراغ (ع) را محکوم کردند

کلیدواژه