اسد 25, 1402 18:14 Asia/Kabul
  • آمریکا باید پاسخگوی تبعات تحریم‌ها ضد مردم ایران باشد
    آمریکا باید پاسخگوی تبعات تحریم‌ها ضد مردم ایران باشد

دبیر شورای راهبردی روابط خارجی ایران با اشاره به تاثیر منفی تحریم های آمریکا در حوزه های مختلف زندگی مردم ایران تاکید کرد: واشنگتن باید پاسخگوی جنایتی که به اسم تحریم مرتکب می شود، باشد.

به گزارش رادیو دری، «سیدعباس عراقچی» امروز در  اولین همایش بین‌المللی حقوق بشری با عنوان «تاثیر تحریم‌های ظالمانه آمریکا بر سلامت بیماران»  با رد ادعای آمریکا درباره اینکه دارو و موادغذایی از تحریم های ایران مستثنی هستند افزود:  آمریکا تحریم های محکمی را در این حوزه اعمال کرده است.

وی افزود: تحریم های آمریکا شبکه بسیار گسترده ای را دربرمی گیرد و در کنار استثنائات بشردوستانه ای که به ظاهر در حوزه دارو قرار داده اند، شرطهای بسیار مفصلی از سوی وزارت خزانه داری آمریکا وجود دارد، به نحوی که اجرای آنها را برای شرکت های دارویی عملا غیر ممکن می کند.

دبیر شورای راهبردی روابط خارجی ایران اظهار کرد: همین مشکل در تراکنش های بانکی هم وجود دارد، به نحوی که از مانع بانک که بگذریم با مانع بیمه و حمل و نقل روبرو می شویم.

عراقچی با بیان اینکه آمریکایی ها به وجود شبکه پیچیده تحریم های دارویی ایران اذعان کرده اند گفت: انجمن هماتولوژی آمریکا نوامبر 2018 اعلام کرد که محدودیت های شدید بانکی و ترس از تحریم های ثانویه، فعالیت شرکت های دارویی چندملیتی را در ایران ناممکن کرده است.

رئیس جمهوری ایران : تحریم‌ نتوانست ملت ایران را متوقف کند

سردار فدوی: مسوول اصلی جنگ با ایران در آمریکا وزیر خزانه‌داری این کشور است

کلیدواژه