سنبله 07, 1402 16:01 Asia/Kabul

رئیس‌جمهوری اسلامی ایران گفت: کشورهای غربی، میز مذاکره را ترک کردند و با حمایت از  اغتشاشگران در صدد رسیدن به اهدافشان بودند.

به گزارش رادیو دری، «سید ابراهیم رئیسی» روز سه‌شنبه در نشست خبری به مناسبت هفته دولت با اشاره به اقدامات دشمن ضد ایران افزود: دشمن دو راهبرد منزوی کردن ایران اسلامی در جهان و مایوس کردن مردم داخل ایران را دنبال کرد.

وی با بیان اینکه دشمن در منزوی کردن ایران شکست خورد تصریح کرد: موضوع برجام نه اولین پرونده مورد پیگیری و نه آخرین آن است، ضمن اینکه سطح روابط سیاسی، اقتصادی و تجاری ایران با کشورهای همسایه و همسو بسیار متفاوت شده و در روابط اقتصادی و تجاری با کشورهای همسایه ۱۴ درصد افزایش یافته است.

رئیس‌جمهوری اسلامی ایران افزود: در ارتباطات تجاری، دولت سیزدهم رکورد زد و با ظرفیت‌های بسیاری که در کشور وجود دارد، ارتباطات با آمریکای لاتین، آفریقا و بسیاری از کشورهای آسیایی افزایش یافت.

به گفته رئیسی، عضویت در اتحادیه اورآسیا، عضویت در شانگهای و اخیراً عضویت در بریکس نشان داد که ایران اسلامی ظرفیت و جایگاه دارد و دشمن در راهبرد منزوی کردن ایران اسلامی و ناامید کردن مردم موفق نشده است.

وی با اشاره به بدعهدی آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها به تعهدات خود در برجام تصریح کرد: فقط ایران به تعهدات خود عمل کرد و آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز ۱۵ بار اعلام کرد که ایران انحرافی در برنامه هسته‌ای خود نداشته است

.رئیسی با تاکید بر اینکه برجام، موضوعی کاملا سیاسی است افزود: دولت سیزدهم ایران در مذاکرات هیچ کوتاهی نکرده و تاکید کرده است که باید تحریم‌ها برداشته شود تا ملت ایران بتوانند از فواید آن استفاده کنند، اما کشورهای غربی با اعمال تحریم‌ها به دنبال متوقف کردن توسعه و پیشرفت جمهوری اسلامی ایران هستند.

رئیسی: بریکس نقش مهمی در همکاری‌های اقتصادی و تجاری جهان دارد

ایران ابتکار عمان برای بازگشت همه طرف‌ها به تعهدات برجام را دریافت کرده است

کلیدواژه