سنبله 27, 1402 14:54 Asia/Kabul
  • زندانیان ایرانی و آمریکایی امروز آزاد می‌شوند
    زندانیان ایرانی و آمریکایی امروز آزاد می‌شوند

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفت: با توافقات صورت گرفته، پنج ایرانی زندانی در آمریکا آزاد می‌شوند و پنج زندانی آمریکایی در ایران نیز در اختیار این کشور قرار می‌گیرند.

به گزارش رادیو دری، ناصر کنعانی در نشست خبری روز دوشنبه اظهار کرد: بر اساس آخرین اخبار، امروز تبادل زندانیان انجام می‌شود و پنج ایرانی زندانی در آمریکا آزاد می‌شوند و پنج زندانی آمریکایی در ایران نیز در اختیار این کشور قرار می‌گیرند.

وی افزود: ۲ نفر از شهروندان ایرانی آزاد شده در آمریکا به کشور باز می‌گردند و یک نفر دیگر نیز با توجه به حضور خانواده‌اش به کشور دیگری سفر می‌کند و ۲ نفر دیگر نیز با توجه با سابقه حضور و زندگی‌شان در همان آمریکا باقی می‌مانند.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران اظهار کرد: امکان انجام گفت‌وگوهای با واسطه در مورد مذاکرات لغو تحریم‌ها در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد وجود دارد.

کنعانی درباره آزادسازی منابع مالی ایران در کشورهای مختلف نیز گفت: استیفای حقوق ملت وظیفه همه دولت‌های جمهوری اسلامی ایران است؛ دولت‌ها برای تحقق حقوق ملت، روش‌های سیاسی خود را دارند و دولت سیزدهم موضوع استیفای حقوق ملت از جمله آزادسازی دارایی‌های مسدود شده را با جدیت دنبال کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران افزود: بازگشت سرمایه‌های ایران را از انگلیس پس از چند دهه شاهد بودیم؛ همچنین شاهد انسداد دارایی‌ها در برخی از کشورها از جمله کره جنوبی بودیم؛ امروز این میزان از دارایی‌های ایران در اختیار دولت و ملت قرار خواهد گرفت.

 اعلام آمادگی دوباره ایران برای تبادل زندانیان با آمریکا

توافق مقتدرانه ایران در زمینه آزادسازی دارایی های بلوکه شده و تبادل زندانیان با آمریکا

کلیدواژه