سنبله 29, 1402 12:15 Asia/Kabul
  • رهبر معظم انقلاب: جوانان کشور می‌ توانند همه مشکلات را حل کنند
    رهبر معظم انقلاب: جوانان کشور می‌ توانند همه مشکلات را حل کنند

رهبر معظم انقلاب اسلامی، شکوفایی استعدادهای هزاران جوان را از واقعیات شوق‌ آفرین دفاع مقدس دانستند و تاکید کردند : جوانان کشور می‌توانند همه مشکلات را حل کنند.

به گزارش رادیو دری ، حضرت آیت الله خامنه‌ای در دیدار هزاران نفر از «طلایه‌داران و پیشکسوتان دفاع مقدس و فعالان حوزه‌های مختلف تبیین و روایتگری جنگ تحمیلی» تاکید کردند: انقلاب کبیر اسلامی، پدیده‌ای بی‌نظیر بود، زیرا تا آن موقع انقلابی که حاصل آن حکومتی که هم دینی و هم مردمی باشد در دنیا وجود نداشت و قلدران جهانی می‌خواستند این سخن نو یعنی جمهوری اسلامی و مردم‌سالاری دینی را از بین ببرند که تاکنون هم همین هدف را دنبال می‌کنند.

ایشان در ادامه افزودند : آمریکایی‌ها علاوه بر کمک‌های اطلاعاتی مستمر، شیوه‌های تاکتیکی نبرد را به متجاوزان آموزش می‌دادند، فرانسوی‌ها هم پیشرفته‌ترین تجهیزات هوایی را به صدام دادند، آلمانی‌ها او را برای تولید سلاح فاجعه آفرین شیمیایی تجهیز کردند، بلوک شرق به رهبری شوروی سابق هر امکانات زمینی و هوایی که صدام می‌خواست در اختیارش گذاشتند و اعراب منطقه هم پول بی‌حساب به او می‌دادند. 

رهبر معظم انقلاب، به تنهاییِِ جمهوری اسلامی و ملت ایران در نبرد با «جبهه مستکبران و صدام و کشورهای عربی منطقه» اشاره کردند و گفتند: ملت در چنین نبرد نابرابری، بر سکوی پیروزی ایستاد و عظمت و شکوه خو را نشان داد.

حضرت آیت الله خامنه‌ای حفظ تمامیت ارضی و جدا نشدن حتی یک وجب از خاک ایران عزیز را از جمله این دستاورها دانستند و افزودند: آشکار شدن توانمندی‌های عظیم ملت از آثار بسیار مهم دفاع مقدس است، در واقع ملت عظمت و ظرفیت خود را در آیینه دفاع مقدس کشف و باور کرد چرا که همه دشمنان، هشت سال علیه او همدست شدند اما نتوانستند هیچ غلطی بکنند.

ایشان در ادامه اظهار کردند: بر اثر این موفقیت بسیار مهم، مفهوم جهانی مقاومت شکل گرفته و در فلسطین، سوریه، عراق و مناطق دیگر جا افتاده و کارهای ملت ایران در مناطق گوناگون آسیا، آفریقا و آمریکای لاتین الگوی دیگر ملتها شده است. 

رهبر معظم  انقلاب اسلامی،  ظهور و تحکیم فرهنگ اعتماد به نفس را معجزه دفاع مقدس خواندند و گفتند: زورگویان جهانی به منطقه مهم ما به دلایل مختلف چشم طمع داشته و دارند و به همین علت است که حضور معنوی جمهوری اسلامی ایران و اوج‌گیری فرهنگ مقاومت، فریاد آمریکا و برخی دیگر را درآورده؛ چرا که مقاومت ملتها مانع منفعت طلبی آنها شده است. 

حضرت آیت الله خامنه‌ای  با بیان اینکه دفاع مقدس مرزهای ما را گسترش داد افزودند: منظور مرزهای جغرافیایی نیست، بلکه مرزهای دیگر از جمله مرز مقاومت را گسترش داد و امروز عنصر مقاومت در منطقه جاافتاده است.

ایشان با تاکید بر اینکه عنوان مقاومت را دفاع مقدس در جهان مطرح کرد تصریح کردند: ایران در کشورهای منطقه پایگاه ندارد، اما حضور معنوی دارد و این حضور معنوی، فریاد آمریکا و برخی کشورها را درآورده است.

رهبر معظم انقلاب: راه مقابله با دشمنان انقلاب اسلامی، ایستادگی و مقاومت است

رهبر معظم انقلاب اسلامی: در مقابله با دشمن به شدت جدی هستیم

کلیدواژه