توضیح معاون رسانه‌ای نماینده ایران در امور افغانستان درباره تعداد پناهجویان افغان
(last modified 1402-07-04T04:10:19+00:00 )
میزان 04, 1402 08:40 Asia/Kabul
  • توضیح معاون رسانه‌ای نماینده ایران در امور افغانستان درباره تعداد پناهجویان افغان
    توضیح معاون رسانه‌ای نماینده ایران در امور افغانستان درباره تعداد پناهجویان افغان

معاون رسانه‌ای نماینده ویژه ایران در امور افغانستان درباره ادعاها درخصوص ورود مهاجران افغانستانی به ایران گفت، جمهوری اسلامی ایران هیچ انگیزه‌ای درخصوص افزایش تعداد پناهجویان افغانستان ندارد.

به گزارش رادیو دری،«میثم مهدی‌پور» معاون رسانه‌ای نماینده ویژه ایران در امور افغانستان در توئیتی درباره روند افزایشی تعداد پناهجویان افغانستان در ایران که در روزها موجب نگرانی بسیاری شده است، افزود، برخلاف اخبار مغرضانه این روزها، ورودی مرزها خلوت است و ایران نیز هیچ انگیزه‌ای درخصوص افزایش تعداد پناهجویان افغانستان ندارد.

معاون رسانه‌ای نماینده ویژه ایران در امور افغانستان گفت، طرح انسداد فیزیکی مرزها تصویب و با جدیت در حال اجرا بوده و امید است با اجرای این طرح بخش اعظمی از ورود غیرقانونی حل شود.

مهدی‌پور اخراج پناهجویان را راه حل مشکل موجود ندانست و گفت، هماهنگی مسئولان تصمیم‌گیر در موضوع افغانستان ، تعریف صحیح از افغانستان(فرصت یا تهدید) و عمل به نقشه راه در قبال افغانستان را اهکار اساسی در این باره دانست.

معاون رسانه‌ای نماینده ویژه ایران در امور افغانستان تاکید کرد: باید تلاش شود دوستی تمدنی دو ملت ایران وافغانستان در سایه مشکلات موقت آسیب نبیند.

جمهوری اسلامی ایران بیش از چهل سال است که میزبان مهاجران افغانستانی بوده و اکنون دستکم ۵ میلیون نفر از آنان در ایران به سر می‌برند و از امکانات موجود در جمهوری اسلامی ایران همچون شهروندان ایرانی بهره مند هستند.

تحولات اخیر در افغانستان و روی کار آمدن حکومت موقت طالبان نیز سبب شد که موج جدیدی از اتباع افغانستانی به سمت ایران راهی شوند و جمهوری اسلامی ایران علیرغم مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم های ظالمانه و بدون کمک‌های بین‌المللی، هیچ مانعی برای ورود آنان ایجاد نکرد و میزبان شایسته برای این مهاجران بوده است.

 

کلیدواژه