میزان 11, 1402 16:45 Asia/Kabul
  • امیرعبداللهیان: کودک کشی شاخصه رژیم صهیونیستی است
    امیرعبداللهیان: کودک کشی شاخصه رژیم صهیونیستی است

وزیر امور خارجه ایران با اشاره به سالگرد شهادت «محمد الدره» کودک فلسطینی و جنایات صهیونیست‌ها علیه کودکان فلسطینی، کودک کشی را شاخصه رژیم صهیونیستی دانست.

‏به گزارش رادیو دری،‌ حسین امیرعبداللهیان در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس با اشاره به سالگرد شهادت «محمد الدره» کودک فلسطینی نوشت: ۲۳ سال از شهادت مظلومانه ⁧محمد الدره⁩ کودک بی‌گناه فلسطینی می‌گذرد و ۲۳ سال است که مادران فلسطینی هر شب داستان مقاومت او را در گوش فرزندانشان نجوا می‌کنند.

وی با بیان اینکه ‏از ابتدای سال ۲۰۲۳ تاکنون ۴۰ کودک فلسطینی به دست رژیم آپارتاید و جعلی صهیونیستی به شهادت رسیدند تصریح کرد: ‏کودک‌کشی شاخصه این رژیم است.

براساس آمار برنامه دفاع از کودکان، رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۲۳ در کرانه باختری ۳۱ کودک و در نوار غزه نیز  ۶ کودک را به شهادت رسانده است.

سازمان دیدبان حقوق بشر جهانی نیز ماه گذشته در گزارشی اعلام کرد: سال گذشته میلادی (2022) خونین‌ترین سال برای کودکان فلسطینی در ۱۵ سال اخیر بود.

امسال بیست و سومین سالگرد شهادت «محمد الدره» کودک فلسطینی است که در سال ۲۰۰۰ به همراه پدرش با شلیک صهیونیست‌ها در غزه به شهادت رسید.

روایت نیویورک تایمز از کودک‌کشی رژیم صهیونیستی؛ آنها فقط کودک بودند

ابوشریف: جنایات رژیم صهیونیستی در قتل کودکان فلسطینی باید متوقف شود

کلیدواژه