میزان 17, 1402 08:58 Asia/Kabul
  • رئیسی: ایران آماده ارسال کمک های بشردوستانه به افغانستان است
    رئیسی: ایران آماده ارسال کمک های بشردوستانه به افغانستان است

رئیس جمهوری اسلامی ایران با اشاره به وقوع زلزله اخیر در افغانستان گفت: ایران برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به این کشور همسایه آمادگی دارد.

به گزارش رادیو دری، «سید ابراهیم رئیسی» در جلسه هیات دولت ایران ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های قربانیان و آسیب دیدگان زلزله اخیر افغانستان تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران آماده است تا کمک‌های بشردوستانه را به این کشور همسایه ارسال کند.

وی سپس با اشاره به عملیات دلیرانه و پیروزمندانه مجاهدان فلسطینی در سرزمین‌های اشغالی و تبریک این پیروزی به ملت فلسطین تاکید کرد:تحولات فلسطین تحقق وعده الهی و نتیجه عمل به راهبردی است که تأکید دارد آنچه دشمن را وادار به عقب‌نشینی می‌کند، نه سازش و تسلیم، بلکه ایستادگی است.

رئیس جمهوری اسلامی ایران عملیات غرورآفرین "طوفان الاقصی" را رسوایی بزرگ امنیتی، نظامی و اطلاعاتی برای رژیم صهیونیستی توصیف و تصریح کرد: این عملیات ظفرمندانه و اتحاد و انسجامی که در میان نیروهای مقاومت مشاهده می‌شود، نویدبخش پیروزی‌های بزرگ‌تر و گواه آن بوده که پیروزی بر دشمن زوال‌پذیر صهیونیستی، دست‌یافتنی است.

گروه های مقاومت فلسطین روز شنبه(هفتم اکتبر) در پاسخ به شرارت‌های رژیم صهیونیستی، عملیات همه جانبه و بی نظیری را از باریکه غزه ضد مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی آغاز کردند؛ عملیاتی که در عمر 75 ساله اشغالگران غاصب نظیر نداشته و صهیونیست ها را در شوک فرو برده است.

روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت بامداد دوشنبه گزارش داد: شمار صهیونیست‌هایی که در عملیات طوفان الاقصی مقاومت فلسطین به هلاکت رسیده‌اند، به هزار نفر رسیده است.

رئیسی: طوفان الاقصی نتیجه انباشت ظلم و بی‌عدالتی صهیونیست‌ ها علیه فلسطینی‌ ها است

آخرین جزئیات از زلزله ویرانگر در افغانستان/ افزایش آمار تلفات و خسارات

ابراز تاسف ایران از جانباختن جمعی از شهروندان افغانستان در زلزله هرات

کلیدواژه