میزان 17, 1402 12:52 Asia/Kabul
  • کنعانی اتهامات درباره نقش  ایران درعملیات طوفان الاقصی را رد کرد
    کنعانی اتهامات درباره نقش ایران درعملیات طوفان الاقصی را رد کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران برخی اتهامات درباره نقش ایران در عملیات طوفان الاقصی را رد و با اشاره به برخی تهدیدات در این زمینه تاکید کرد: هر اقدام احمقانه‌ای علیه ایران با پاسخی ویرانگر مواجه خواهد شد.

به گزارش رادیو دری، «ناصر کنعانی» در نشست خبری روز دوشنبه گفت: طرح اتهاماتی درباره نقش ایران در عملیات طوفان الاقصی با انگیزه‌های مختلف از جمله برای توجیه شکست رژیم صهیونیستی و همچنین توجیه کمک همه جانبه غربی‌ها به این رژیم است.

وی تاکید کرد: این اتهامات به هیچ عنوان از مسوولیت‌های رژیم صهیونیستی و حامیان آمریکایی آن کم نمی‌کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران همچنین تصریح کرد: ملت فلسطین حق دارد در مقابل رژیمی که بیش از ۷۵ سال حقوق آنان را نقض کرده است، از توانایی خود برای رفع تجاوز استفاده کنذ و این اقدام فلسطینی‌ها حق مشروع آنهاست.

کنعانی اضافه کرد: این ملت فلسطین است که باید درباره آتش بس تصمیم گیری کند و ایران نقشی در این زمینه ندارد.

وی تاکید کرد: ایران همواره موضع روشن، صریح و قاطعی درباره فلسطین داشته است و اکنون نیز تلاش می کند تا کشور‌های اسلامی را حول محور حقوق فلسطینیان متحد کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران همچنین با اشاره به چنگ روانی دولت های غربی و آمریکا علیه ملت فلسطین گفت: برخی طرف‌های مشخص که حامی جنایات روزمره علیه مردم فلسطین بودند، امروز هم در تلاش هستند که جای ظالم و مظلوم را عوض کنند و بدون توجه به ضایع شدن حقوق مردم فلسطین پشت سر ظالم بایستند.

کنعانی با اشاره به حمایت کشورهای اسلامی از عملیات طوفان الاقصی افزود: در تماس اخیر وزیر امور خارجه ایران با برخی همتایان خود از جمله وزیر امور خارجه عراق پیشنهاد شد که نشست فوق العاده سازمان همکاری اسلامی برای بررسی وضعیت امنیتی فلسطین برگزار شود.

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران  سپس به تلاش ایران و عربستان برای از سرگیری فعالیت کمسیون مشترک همکاری های اقتصادی اشاره و اضافه کرد: در این چارچوب موضوع همکاری در زمینه سرمایه گذاری های مشترک هم مطرح شده است و اتفاق نظر وجود دارد.

کنعانی همچنین از تصمیم ایران و جمهوری آذربایجان برای برگزاری رزمایش مشترک خبر داد و اظهار کرد: در چارچوب همکاری های مشترک نظامی و دفاعی و نشست های سازنده میان دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان، دو طرف رزمایش مشترکی را در دریای خزر برگزار خواهند کرد.

وی گفت: همچنین این اتفاق نظر وجود دارد که درچارچوب گفت وگوهای انجام شده، سفارت جمهوری آذربایجان در ایران بتواند به زودی فعالیت خود را آغاز کند.

هلاکت هزار صهیونیست در «طوفان الاقصی»

وزش طوفان الاقصی بنای عادی سازی روابط اسراییل و عربستان را در هم ریخت

کلیدواژه