میزان 20, 1402 15:43 Asia/Kabul
  • رئیسی: رویدادهای سرزمین‌های اشغالی مصداق جنایت علیه بشریت است
    رئیسی: رویدادهای سرزمین‌های اشغالی مصداق جنایت علیه بشریت است

رئیس جمهوری اسلامی ایران گفت: آنچه که در سرزمین های اشغالی و باریکه غزه علیه مردم روی می دهد، مصداق جنایت علیه بشریت است.

به گزارش رادیو دری، سید ابراهیم رئیسی پنجشنبه در مراسم جشن مهر و آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در دانشگاه شیراز با اشاره به تحولات فلسطین افزود: بنابر قوانین و مقررات بین المللی کسانی که دست به این اقدامات می زنند و از این جنایات حمایت می کنند، باید پاسخگو باشند.

رئیس جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: آمریکا باید در این خصوص پاسخگو باشد که چگونه زن و کودک را در برابر هجوم بی رحمانه قرار می‌دهند و خانه ها را ویران می کنند، هرچند که این جنایات مربوط به امروز نیست و بیش از ۷۰ سال است که ویران کردن خانه ها و کشتن کودکان و زنان در این سرزمین ادامه دارد.

رئیسی همچنین پیروزی های بزرگ روزهای اخیر جبهه مقاومت علیه رژیم غاصب صهیونیستی را تبریک گفت.

پس از عملیات روز شنبه (هفتم اکتبر) شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) ضد رژیم اشغالگر اسرائیل موسوم به "طوفان الاقصی"، رژیم صهیونیستی به باریکه غزه حمله کرد که این حملات همچنان ادامه دارد.

همزمان با تداوم حملات رژیم اشغالگر قدس به باریکه غزه، وزارت بهداشت فلسطین در آخرین آمار اعلام کرد که بر اثر حملات این رژیم بیش از هزار نفر شهید و ۵ هزار نفر زخمی شدند.

همچنین در پی حملات مکرر جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به باریکه غزه، بیش از ۱۳ هزار خانه  و ۱۰ مرکز درمانی ویران شده و به ۴۸ مدرسه در این حملات آسیب وارد شده است.

تاکید رئیسی بر ایفای نقش سازمان‌های بین‌المللی در قبال جنایات صهیونیست‌ها

رئیسی: طوفان الاقصی نتیجه انباشت ظلم و بی‌عدالتی صهیونیست‌ ها علیه فلسطینی‌ ها است

کلیدواژه