میزان 20, 1402 19:11 Asia/Kabul
  • مذاکرات امیرعبداللهیان با نخست وزیر عراق درباره تحولات فلسطین
    مذاکرات امیرعبداللهیان با نخست وزیر عراق درباره تحولات فلسطین

وزیر امور خارجه ایران که امروز با هدف گفتگو با مقامات عراق درباره آخرین وضعیت فلسطین به بغداد سفر کرده است با نخست وزیر این کشور دیدار کرد.

به گزارش رادیو دری؛ حسین امیرعبداللهیان امروز پنجشنبه در ابتدای سفر منطقه ای خود وارد بغداد شد و با محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق دیدار و راهکارهای پیش رو در تحولات اخیر فلسطین را بررسی کرد.

امیرعبداللهیان پیش از این دیدار همچنین با قاسم الاعرجی مشاور امنیت ملی عراق ملاقات و در خصوص آخرین وضعیت فلسطین رایزنی کرد.

با تشدید جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه، وزیر امور خارجه ایران سفرهای منطقه‌ای خود را از ظهر امروز آغاز کرده است.

امیرعبداللهیان در آغاز این سفر دوره ای به خبرنگاران گفت: تداوم جنایات جنگی نتانیاهو و صهیونیست‌ها علیه غیرنظامیان غزه، محاصره و قطع آب و برق و جلوگیری از ورود دارو و غذا نشان می دهد صهیونیست‌ها به‌دنبال قتل عام همه مردم غزه هستند.

وزیر امور خارجه ایران افزود: جنگی که ما امروز در غزه شاهد آن هستیم جنگ صهیونیست‌ها با یک گروه نیست، بلکه جنگ صهیونیست‌ها با همه فلسطینیان است.

امیرعبداللهیان تصریح کرد: اقدام خودجوش و تمام‌فلسطینی که در پاسخ به جنایات و تندروی‌های نتانیاهو در روز شنبه این هفته در سرزمین‌های اشغالی انجام شد، بخشی از پاسخ مقاومت به تداوم جنایات جنگی صهیونیست‌ها بود.

پس از عملیات روز شنبه (هفتم اکتبر) شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) ضد رژیم اشغالگر اسرائیل موسوم به "طوفان الاقصی"، رژیم صهیونیستی به باریکه غزه حمله کرد که این حملات همچنان ادامه دارد.

امیرعبداللهیان به گوترش: سازمان ملل کمکهای فوری را به غزه برساند

امیرعبداللهیان: اقدامات رژیم صهیونیستی، جنایت جنگی علیه بشریت است

کلیدواژه