میزان 25, 1402 08:40 Asia/Kabul
  • رژیم کودک‌کش اسرائیل، به قتل عام غیرنظامیان در غزه روی آورده است
    رژیم کودک‌کش اسرائیل، به قتل عام غیرنظامیان در غزه روی آورده است

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در گفت وگوی تلفنی با جلیل عباس جیلانی وزیر خارجه پاکستان با تشکر از مواضع وی در خصوص تحولات جاری در فلسطین و غزه اظهار داشت: رژیم کودک‌کش اسرائیل به دلیل ناتوانی برای مقابله با مقاومت، به قتل عام کودکان و غیرنظامیان روی آورده است.

به گزارش رادیو دری، حسین امیرعبداللهیان در گفت وگو تاکید کرد: تلاش رژیم صهیونیستی برای کوچاندن اهالی غزه جنایت دیگری است که تل آویو پیگیری می کند.

امیرعبداللهیان افزود: زمان برای راه‌حل‌های سیاسی روبه پایان است و گسترش احتمالی جنگ در دیگر جبهه‌ها به مرحله اجتناب‌ناپذیر نزدیک می‌شود.

وزیر امور خارجه پاکستان نیز در این گفت وگوی تلفنی ضمن اعلام آمادگی جهت حضور در نشست شورای اجرایی سازمان همکاری‌های اسلامی بر ضرورت تشریک مساعی کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی به منظور تسهیل آتش بس فوری میان طرف‌های درگیر و گشودن کریدورهای ارتباطی منتهی به غزه تاکید کرد.

وزیر امور خارجه پاکستان کوچ دادن فلسطینی‌ها از مناطق شمالی به جنوبی غزه را به مثابه جنایت جنگی و نسل کشی ملت فلسطین دانست و تاکید کرد: هرگز نباید اقدام دفاعی فلسطین را با اقدامات اشغالگرایانه رژیم صهیونیستی یکی دانست.

وی گفت: ملت فلسطین بر اساس حقوق بین‌المللی و قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل حق دارند سرنوشت خود را تعیین کنند.

عملیات طوفان الاقصی در حالی وارد دهمین روز خود شد که رژیم درمانده صهیونیستی در مقابل رزمندگان مقاومت، فقط اقدام به بمباران شدید مناطق مسکونی، درمانی و مساجد غزه می کند که در اثر این جنایت ضدبشری تاکنون ۲۸۰۸ فلسطینی بی دفاع شهید و ۱۰ هزار و ۸۵۹ نفر دیگر هم زخمی شده اند.

هر ثانیه در توقف جنایات صهیونیست‌ ها در غزه جنبه حیاتی دارد

کلیدواژه