میزان 29, 1402 12:36 Asia/Kabul
  • واکنش استادان دانشگاه‌های ایران به جنایت صهیونیستها در بیمارستان المعمدانی
    واکنش استادان دانشگاه‌های ایران به جنایت صهیونیستها در بیمارستان المعمدانی

استادان دانشگاه‌های ایران جنایت رژیم صهیونیستی در بمباران بیمارستان "المعمدانی" باریکه غزه را محکوم کردند.

به گزارش رادیو دری، استادان دانشگاه‌های ایران با محکوم کردن جنایت رژیم صهیونیستی در بمباران "بیمارستان  المعمدانی" در باریکه غزه، از اندیشمندان، صاحب نظران و دانشگاهیان جهان به ویژه استادان جهان اسلام دعوت کردند با مواضع مشترک در محکومیت این جنایات هولناک، صدای مردم مظلوم در عرصه‌های مختلف باشند و مسئولیت روشنفکری خود را در دفاع از آنها فراموش نکنند.

۹۲۰۰ نفر از استادان دانشگاه‌های ایران در بیانیه ای که به زبان های فارسی، عربی و انگلیسی منتشر شده است اعلام کردند: رفتارهای ظالمانه و هولناک رژیم صهیونیستی که در چند دهه حیات غاصبانه خود، همواره مردم ستمدیده فلسطین را آشکارا با سیاست‌های آپارتایدی، در معرض قتل و جنایت و قساوت قرار داده و کارنامه شوم این رژیم که از ابتدا تاکنون، مملو از نقض فاحش حقوق اولیه فلسطینیان، کشتار و هتک حرمت اماکن مقدس بوده است، قلب هر انسان آزاده‌ای را به درد می‌آورد.

این بیانیه می افزاید: آنچه امروز در غزه می‌گذرد و حملات وحشیانه این چند روز به خانه‌های مسکونی، تأسیسات زیربنایی، مساجد، مدارس، دانشگاه، بیمارستان‌ها و نیروهای امدادی  و قطع سوخت، آّب، برق مصداق بارز کشتار جمعی و جنایت ضد بشریت است.

استادان دانشگاه‌های ایران از سازمانها، مجامع و نهادهای مسوول بین المللی و حقوق بشری خواستند در انجام وظایف قانونی و انسانی خود، با خروج از لاک سکوت و بی عملی، با استیفای حقوق ملت فلسطین و مجازات اشغالگران، دامان خود را از مشارکت در این جنایات انکارناپذیر که لکه ننگ جامعه بشری به شمار می‌رود، پاک کرده و با واکنشی قاطع و موثر، رژیم صهیونیستی را از ادامه جنایت ضد بشری بازدارند.

اشغالگران صهیونیست، شامگاه سه‌شنبه (۱۷اکتبر) بیمارستان "المعمدانی" باریکه غزه را بمباران کردند که در نتیجه این جنایت حدود 800 زن و مرد و کودک فلسطینی در این بیمارستان به شهادت رسیدند.

بیمارستان المعمدانی با این بمب هدف قرار گرفت

هنیه: آمریکا مسئول جنایت‌ بیمارستان المعمدانی است

کلیدواژه