عقرب 01, 1402 09:39 Asia/Kabul
  • رئیسی: بایدن به جعلی بودن رژیم صهیونیستی اعتراف کرد
    رئیسی: بایدن به جعلی بودن رژیم صهیونیستی اعتراف کرد

رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در واکنش به اظهارات رئیس جمهوری آمریکا در حمایت از تشکیل رژیم صهیونیستی گفت: سخنان اخیر جو بایدن اعتراف ناخواسته به جعلی بودن این رژیم غاصب است.

به گزارش رادیو دری، سید ابراهیم رئیسی در جلسه هیات دولت با اشاره به اینکه بایدن گفته است "اگر رژیم صهیونیستی وجود نداشت آمریکا برای ایجاد آن تلاش می‌کرد" افزود: این سخنان ارتجاعی، ‌ضد دموکراسی و ضدانسانی، اعتراف ناخواسته به جعلی بودن رژیم غاصب صهیونیستی است.

او با اشاره به خشم و انزجار بی‌سابقه جهانی از جنایات هولناک در حال وقوع در باریکه غزه، جامعه جهانی را مخاطب قرار داد و اظهار کرد: امروز سوال مردم جهان از دولت‌ها، قدرت‌های جهانی و سازمان‌های بین‌المللی این است که چگونه اجازه می‌دهند در مقابل چشم آنها یک رژیم استکباری با حمایت آمریکا زنان و کودکان مظلوم فلسطینی در غزه را با چنین قساوتی به خاک و خون بکشد؟

رئیس جمهوری ایران اضافه کرد: ‌آمریکایی‌ها باید پاسخ دهند چنین سخنانی با کدام قانون، معاهده و مقررات بین‌المللی سازگاری دارد؟ ‌و نکته دیگری که می‌تواند به‌عنوان هشداری مورد توجه دولت‌های اسلامی منطقه قرار بگیرد این است که برای آمریکا حفظ رژیم غاصب صهیونیستی به مراتب مهم‌تر از حیات انسان‌ها به‌ویژه زنان و کودکان است.

رئیسی حوادث باریکه غزه را مصداق آشکار جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت توصیف کرد و با تاکید بر محاکمه سران جنایتکار آمریکا و رژیم صهیونیستی به عنوان عاملان و حامیان اصلی این جنایات گفت: خون‌های به ناحق ریخته شده مردم مظلوم فلسطین، سقوط رژیم صهیونیستی و آزادی قدس شریف را سرعت خواهد بخشید.

رئیسی: انتظار ملت‌ها لغو محاصره غزه و قطع روابط سیاسی با اسراییل است

رئیسی: جلوگیری از نسل‌کشی در غزه نیازمند اقدام فوری کشورهای اسلامی است

کلیدواژه