عقرب 04, 1402 11:53 Asia/Kabul
  • امیرعبداللهیان: جنایات جنگی و نسل کشی علیه مردم غیرنظامی در غزه و کرانه باختری باید فوری متوقف شود
    امیرعبداللهیان: جنایات جنگی و نسل کشی علیه مردم غیرنظامی در غزه و کرانه باختری باید فوری متوقف شود

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: جنایات جنگی و نسل کشی علیه مردم غیرنظامی در غزه و کرانه باختری باید فوری متوقف شود.

"حسین امیرعبداللهیان" وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، شامگاه چهارشنبه (به وقت محلی) وارد نیویورک شد.

به گزارش رادیو دری، امیرعبداللهیان در گفتگو با خبرنگاران گفت: شرایط منطقه غرب آسیا با توجه به قتل عام و نسل کشی که درباره مردم غیرنظامی غزه در جریان است و حمایت هایی که آمریکا و تعداد معدودی از کشورهای اروپایی بطور کورکورانه اما تمام عیار از رژیم صهیونیستی انجام می دهند، به نقطه نگران کننده ای برای همه کشورهای منطقه رسیده است.

وزیر امور خارجه ایران افزود: توقف فوری جنایات جنگی و نسل کشی علیه غیرنظامیان غزه و کرانه باختری در دستور هر قطعنامه ای باشد 

امیرعبداللهیان تصریح کرد: با صدای بلند همواره اعلام کرده ایم که حماس یک جنبش آزادیبخش فلسطینی است که در مقابل پدیده شوم اشغالگری عمل کرده است و این هم براساس حقوق بین الملل به هر جریان آزادیبخشی داده می شود که کشورش یا بخشی از سرزمینش مورد اشغال قرار می گیرد.

وزیر امور خارجه ایران همچنین گفت: آنچه مربوط به اقدام گروههای مقاومت و گروههای فلسطینی آزادیبخش در مقابله با اشغالگری است، کاملا ریشه در حقوق بین الملل و منشور سازمان ملل دارد.

رئیسی: کشورهای غربی مشوق و پشتیبان صهیونیست‌ها هستند

کلیدواژه