عقرب 10, 1402 13:24 Asia/Kabul
  • فلسطین؛ محور رایزنی وزیران امور خارجه ایران و ترکیه
    فلسطین؛ محور رایزنی وزیران امور خارجه ایران و ترکیه

وزیر امور خارجه ایران و وزیر امور خارجه ترکیه در خصوص بررسی ابتکارات به منظور توقف جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه تبادل نظر کردند.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران و هاکان فیدان وزیر امور خارجه ترکیه در این دیدار که در آنکارا انجام شد، در خصوص برخی موضوعات دوجانبه و آخرین تحولات فلسطین اشغالی و دستیابی به راه‌حلی برای آتش بس و توقف فوری جنایات رژیم صهیونیستی گفت وگو کردند.

گفتنی است، وزیر امور خارجه ایران بامداد چهارشنبه به منظور دیدار و گفتگو با مقامات ترکیه وارد آنکارا شد؛ این دومین مقصد سفر منطقه‌ای امیرعبداللهیان و رایزنی در خصوص مسائل فلسطین و حملات به غزه است.

امیرعبداللهیان روز گذشته در نخستین مقصد خود به دوحه سفر کرد و با شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر، محمد بن عبدالرحمن بن جاسم آل ثانی، نخست وزیر و وزیر امور خارجه این کشور و اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) دیدار و رایزنی کرد.

حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی به مناطق مسکونی باریکه‌غزه وارد چهارمین هفته متوالی خود شده است و بر اساس اعلام وزارت بهداشت فلسطین بیش از هشت هزار و 500 فلسطینی شهید شدند که نیمی از آنان کودکان بی‌دفاع و مظلوم هستند.

دیدار وزیر امورخارجه ایران با رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین در دوحه

کلیدواژه