عقرب 10, 1402 08:50 Asia/Kabul
  • دیدار وزیر امورخارجه ایران با رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در دوحه
    دیدار وزیر امورخارجه ایران با رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در دوحه

وزیر امورخارجه ایران و رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) درباره ادامه حملات رژیم صهیونیستی ضد شهروندان و مردم بی دفاع فلسطین در باریکه غزه دیدار و گفت و گو کردند.

به گزارش رادیو دری، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امورخارجه ایران در ادامه دیدارهای دیپلماتیک خود در قطر با «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) درباره آخرین تحولات فلسطین و جنگ در باریکه غزه تبادل نظر کرد.

وزیر امورخارجه ایران و رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) بر دستیابی به راه‌حلی برای توقف جنایات رژیم صهیونیستی ضد  مردم مظلوم فلسطین درباریکه غزه تاکید کردند.

وزیر امورخارجه ایران پیشتر نیز در سفر منطقه‌ای خود به قطر با هنیه در دوحه دیدار و گفت گو کرده بود.وزیر امورخارجه ایران با اشاره به اینکه مسئله فلسطین همانند قبل مهمترین موضوع جهان اسلام است، گفت: حمایت از فلسطین یک مسئولیت دینی، انسانی و اخلاقی است و امروز بیش از گذشته می‌بایست همه مسلمانان و مؤمنان و انسانهای آزاده کنار فلسطین و ملت مظلوم آن باشند.

قرار است وزیر امورخارجه ایران پس از دوحه به آنکارا سفر کند و با مقامات عالی رتبه ترکیه درباره توقف فوری جنگ و جنایات رژیم صهیونیستی در باریکه غزه رایزنی کند.

«حسین امیرعبداللهیان» وزیر امورخارجه ایران روز سه‌شنبه در صدر هیأتی و به منظور دیدار و گفت‌وگو با مقامات قطر درباره ادامه حملات رژیم صهیونیستی ضد شهروندان و مردم بی دفاع فلسطین در باریکه غزه در به دوحه سفر کرده است.

نیروهای مقاومت فلسطین روز شنبه هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات غافلگیر کننده‌ "طوفان الاقصی" را از باریکه غزه ضد مواضع رژیم اشغالگر قدس آغاز کردند و این رژیم برای تلافی و جبران شکست خود، تمام گذرگاه‌های منتهی به باریکه غزه را بسته و در حال بمباران بی وقفه مناطق مسکونی و درمانی این منطقه است.

بنا بر اعلام وزارت بهداشت فلسطین، تعداد شهدای حملات رژیم صهیونیستی به باریکه غزه تا امروز (سه‌شنبه، سی‌‌و‌یکم اکتبر) به هشت هزار و۵۲۵ نفر افزایش یافته است که سه هزار و ۵۴۲  نفر ازآن‌ها کودک و  دوهزار و یکصد و ۸۷ نفر زن هستند.

 

کلیدواژه