ثور 18, 1403 12:00 Asia/Kabul
  • تجلیل امیرعبداللهیان از ایستادگی ملت ‌و گروه‌های مقاومت فلسطینی در برابر صهیونیست‌ها
    تجلیل امیرعبداللهیان از ایستادگی ملت ‌و گروه‌های مقاومت فلسطینی در برابر صهیونیست‌ها

وزیر امور خارجه ایران از ایستادگی قهرمانانه ملت ‌و گروه‌های مقاومت فلسطینی در برابر رژیم صهیونیستی در جنگ و نسل کشی ضد باریکه غزه در هفت ماه گذشته تجلیل کرد.

به گزارش رادیو دری، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امورخارجه ایران دوشنبه شب در گفت وگوی تلفنی با « اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) گزارشی از تحرکات دیپلماتیک اخیر جمهوری اسلامی ایران در حمایت از فلسطین و مقاومت در مجامع بین‌المللی از جمله حضور فعال در پانزدهمین اجلاس سران کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در گامبیا ارائه کرد.

امیرعبداللهیان همچنین حمایت جمهوری اسلامی ایران را از طرح ارائه شده برای احقاق حقوق ملت فلسطین شامل توقف فوری و پایدار جنایات رژیم صهیونیستی، رفع محاصره ظالمانه ضد باریکه غزه، تبادل اسیران، خروج کامل و بی قید و شرط نظامیان اشغالگر اسرائیلی از باریکه غزه و بازسازی خرابی‌های جنگ اعلام کرد.

هنیه نیز با تاکید بر موضع حماس در ایستادگی بر احقاق حقوق ملت فلسطین برای هر توافق سیاسی گفت، مقاومت در نیات خود صادق است.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) دوشنبه شب از موافقت خود با پیشنهاد مصر و قطر درباره آتش‌بس شامل توقف فوری و پایدار جنایات رژیم صهیونیستی، رفع محاصره ظالمانه ضد باریکه غزه، تبادل اسیران، خروج کامل و بی قید و شرط نیروهای اشغالگر اسرائیلی از باریکه غزه و بازسازی خرابی‌های جنگ خبر داد.

هنیه با آتش‌بس در غزه موافقت کرد

کلیدواژه