عقرب 15, 1402 14:16 Asia/Kabul
  • وزارت خارجه ایران: امکان گسترش دامنه جنگ در منطقه جدی است
    وزارت خارجه ایران: امکان گسترش دامنه جنگ در منطقه جدی است

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران با بیان اینکه ذات رژیم صهیونیستی تهدیدآفرین و تهدیدزاست گفت: در صورت تداوم جنایات این رژیم در باریکه غزه، امکان گسترش دامنه درگیری و جنگ در منطقه به صورت جدی وجود دارد.

به گزارش رادیو دری؛ ناصر کنعانی روز دوشنبه در نشست هفتگی با خبرنگاران درباره تحولات اسفناک استمرار جنایات صهیونیست‌ها در باریکه غزه افزود: با کمال تاسف این نسل کشی و بربریت عصر جدید به صورت روزانه در مقابل دیدگان همه جهانیان و با حمایت علنی چند کشور غربی از جمله رژیم آمریکا در حال انجام است.


سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با بیان اینکه فهرست بلندبالای جنایات صهیونیست‌ها قابل بیان نیست تصریح کرد: میزان مواد منفجره در غزه و قدرت انفجاری آن یک و نیم برابر بمب اتمی استفاده شده آمریکا در هیروشیما بود.
 
کنعانی درباره اظهارات یک وزیر کابینه رژیم صهیونیستی که استفاده از بمب اتمی در غزه را خواستار شده بود گفت: جامعه جهانی باید با توجه به رفتار وحشیانه و عصیان گری این رژیم حتما به این تهدید توجه کند، زیرا این تهدید تضعیف کننده معاهده منع به کارگیری و گسترش سلاح‌های هسته‌ای است.
 
وی درباره سفر امروز نخست‌وزیر عراق به تهران افزود:‌ موضوع تحولات غزه از موضوعات اصلی در نشست نخست‌وزیر عراق با مقامات عالی ایران خواهد بود و با حجم و نوع جنایاتی که رژیم اسرائیل در حال ارتکاب است و با سابقه‌ای که از جنایات و تهدیدهای رژیم ضد کشورهای منطقه وجود دارد، همه دولت‌ها و ملت‌های منطقه با نسبت‌های متفاوت این رژیم را تهدیدی ضد خود تلقی می‌کنند.

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران درباره سفر نماینده دبیرکل سازمان ملل متحد در امور یمن به تهران نیز اظهار کرد: حفظ آتش بس و پایان بخشیدن به جنگ در یمن مورد توجه و اهتمام برای طرف‌های منطقه‌ای و بین‌المللی است و سفری نماینده دبیر کل سازمان ملل متحد به تهران در استمرار مشورت‌ها و رایزنی‌ها بین ایران و طرف‌های منطقه‌ای و بین‌المللی برای کمک به تکمیل روند سیاسی و حفظ و تحکیم آتش بس و پایان محاصره یمن است.
 

کلیدواژه