اسد 11, 1395 15:49 Asia/Kabul
  • رهبر معظم انقلاب اسلامی: علنی شدن روابط دولت سعودی با رژیم صهیونیستی خنجری بر پشت امت اسلامی و خیانتی بزرگ است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید کردند: علنی شدن روابط دولت سعودی با رژیم صهیونیستی خنجری بر پشت امت اسلامی و خیانتی بزرگ است اما در این غلط بزرگ نیز امریکاییها نقش دارند، زیرا دولت سعودی تابع امریکاست.

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی روز دوشنبه در دیدار هزاران نفر از قشرهای گوناگون مردم ولایتهای  مختلف ایران، افزودند: برجام نشان داد راه پیشرفت و بهبود وضع زندگی مردم، توجه به داخل است نه دشمنانی که مدام در منطقه و جهان در حال مانع تراشی برای ایران هستند.

حضرت آیت الله خامنه ای با تأکید بر تجربه اندوزی ملت ایران از رفتار امریکا در قضیه برجام گفتند: آنها می گویند بیایید در مسائل منطقه هم مذاکره کنیم، اما تجربه برجام به ما می گوید این کار سمّی مهلک است و در هیچ مسئله ای نمی توان به حرف های امریکایی ها اعتماد کرد.

ایشان دخالت و دشمنی امریکا را منحصر به جمهوری اسلامی ایران ندانستند و افزودند: در قضایای اخیر ترکیه اتهامی قوی وجود دارد که کودتا با تدبیر و تدارک امریکایی‌ها انجام شده که اگر این مسئله ثابت شود، رسوایی بزرگی برای امریکا خواهد بود.

ایشان، تجاوز به یمن، بمباران بی‌وقفه «خانه‌ها، بیمارستانها، مدارس» و کودک‌کشی مستمر را جرم بزرگ دیگر دولت سعودی برشمردند و گفتند: متأسفانه حتی وقتی سازمان ملل پس از مدتها قصد محکوم کردن این جنایتها را دارد، با پول، تهدید و فشار، دهان آن را می‌بندند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشاره به نقش امریکایی‌ها در ایجاد و تقویت گروههای تکفیری با هدف اختلاف‌افکنی در امت اسلامی، افزودند: آنها برخلاف ادعایشان در مبارزه با گروههای تکفیری، کار مؤثری ضد این گروهها انجام نمی‌دهند و طبق برخی گزارش ها به این گروهها کمکهایی نیز می‌کنند.

ایشان، راه‌حل مسائل منطقه را «اتحاد ملتها و دولتهای مسلمان» و «ایستادگی در مقابل اهداف استکباری امریکا و برخی دولتهای اروپایی» دانستند و افزودند: با وجود همه تلاشهای امریکایی ها، برنامه‌های آنها افشا شده و امریکا در منطقه رو به ضعفِ بیشتری است.