عقرب 19, 1402 15:24 Asia/Kabul
  • توافق بلند مدت سرمایه‌گذاری بین ایران و افغانستان در حال شکل گیری است
    توافق بلند مدت سرمایه‌گذاری بین ایران و افغانستان در حال شکل گیری است

مشاور رئیس جمهوری و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ایران گفت: توافقنامه بلند مدت سرمایه‌گذاری بین ایران و افغانستان با محوریت منطقه آزادچابهار در حال شکل گیری است.

به گزارش رادیو دری، «حجت الله عبدالملکی» مشاور رئیس جمهوری و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ایران روز پنج شنبه در دیدار «ملا عبدالغنی برادر» معاون اقتصادی ریاست الوزرا حکومت طالبان و هیات همراه در بندر چابهار، استان سیستان و بلوچستان، جنوب شرق ایران، با اشاره به اینکه ایران و افغانستان ۲ کشور بسیار مهم در حوزه تمدن اسلامی هستند و اشتراکات فرهنگی زیادی دارند، افزود: این دوکشور بستر مناسبی برای توسعه تعاملات اقتصادی نیز می‌توانند باشند.

مشاور رئیس جمهوری ایران: توافق بلند مدت سرمایه‌گذاری بین ایران و افغانستان در حال شکل گیری است

عبدالملکی گفت: توافق بلندمدت ایران و افغانستان در زمینه حمل و نقل، لجستیک، فرآوری محصولات مختلف است و مسوولان کشور افغانستان بر توافق بلند مدت با ایران تاکید دارند، چون سودآوری در بلندمدت است.

به گفته دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ایران افزود: سرزمین  ایران بهترین مسیر منطقه برای توسعه ترانزیت است و این مهم برای کشورهای منطقه کاربردی و پر منافع خواهد بود.

«ملا عبدالغنی برادر» معاون اقتصادی ریاست الوزرا حکومت طالبان در صدر یک هیات ۳۰ نفره با هدف دیدار و رایزنی با مسئولان اقتصادی جمهوری اسلامی ایران به منظور ارتقای سطح همکاری‌های تجاری و اقتصادی، توسعه روابط دوجانبه و بررسی زمینه‌ همکاری‌های بیشتر در حوزه تجارت، ترانزیت، سرمایه‌گذاری، همکاری‌های گمرکی و داد و ستد مالی به ایران سفر کرده است.

امضای ۵ سند تفاهم همکاری اقتصادی میان ایران و افغانستان

کلیدواژه