حمایت ایران از بیانیه سازمان همکاری اسلامی در محکومیت تهدید هسته‌ای اسرائیل
(last modified 1402-08-21T10:40:57+00:00 )
عقرب 21, 1402 15:10 Asia/Kabul
  • حمایت ایران از بیانیه سازمان همکاری اسلامی در محکومیت تهدید هسته‌ای اسرائیل
    حمایت ایران از بیانیه سازمان همکاری اسلامی در محکومیت تهدید هسته‌ای اسرائیل

نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد از بیانیه اعضای سازمان همکاری اسلامی در محکومیت تهدیدات رژیم اسرائیل حمایت کرد.

به گزارش رادیو دری،‌ نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد در پیامی در فضای مجازی "ایکس" از بیانیه سازمان همکاری اسلامی در محکومیت تهدید به استفاده از سلاح هسته‌ای از سوی مقامات رژیم اسرائیل که در سازمان ملل متحد ارائه شد، حمایت کرد.

در بیانیه سازمان همکاری اسلامی که ششم نوامبر صادر شده آمده است، سازمان همکاری اسلامی از رژیم اشغالگر اسرائیل می‌خواهد که از داشتن سلاح‌های کشتار جمعی چشم‌پوشی کند و به NPT بپیوندد و بازرسی‌ها و نظارت آژانس بین المللی انرژی اتمی را بپذیرد.

در بخشی از بیانیه مشترک کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی درباره تهدید استفاده از سلاح‌های هسته‌ای توسط رژیم اسرائیل آمده است: مواضع تاسف بار اسرائیل درباره استفاده از سلاح هسته‌ای ضد مردم فلسطین در باریکه غزه محکوم است؛ سازمان همکاری اسلامی سخنرانی نفرت‌انگیز مقام اسرائیلی را گسترش ایدئولوژی نژادپرستانه تروریستی می‌داند و محکومیت و اقدامات موثر جامعه بین المللی برای توقف تجاوز نظامی، کشتار روزانه و نقض فاحش قوانین بین‌المللی را خواستار است.

«عمیخای اِلیاهو»، وزیر میراث فرهنگی رژیم صهیونیستی گفته بود که استفاده از بمب هسته‌ای در غزه تنها راه حل ممکن است و جنگ برای آدم ربایان هزینه دارد.

او در ادامه اظهارات فاشیستی و غیر انسانی خود گفت: باریکه غزه نباید بر روی زمین باقی بماند، باید از نو در آنجا شهرک‌سازی کرد.

تداوم بمباران باریکه غزه و کشتار زنان و کودکان فلسطینی در حالی ادامه دارد که کشورهای غربی حامی رژیم صهیونیستی تا کنون هرگونه قطعنامه آتش بس در شورای امنیت را وتو کرده و یا به جای تلاش برای توقف کشتار و بمباران فلسطینیان به دنبال تصویب قطعنامه‌هایی در حمایت بیشتر از تل‌آویو هستند.

نیروهای مقاومت فلسطین هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات غافلگیر کننده‌ "طوفان الاقصی" را از باریکه غزه ضد مواضع رژیم اشغالگر قدس آغاز کردند و این رژیم برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های منتهی به باریکه غزه را بسته و در حال بمباران بی وقفه مناطق مسکونی و درمانی این منطقه است.

سازمان همکاری اسلامی: قدس و مسجدالاقصی خط قرمز امت اسلامی هستند

کلیدواژه