عقرب 21, 1402 16:33 Asia/Kabul
  • قطعنامه پایانی نشست سران کشورهای اسلامی در عربستان قوی و محکم است
    قطعنامه پایانی نشست سران کشورهای اسلامی در عربستان قوی و محکم است

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران گفت: پیشنهادات جمهوری اسلامی ایران در قطعنامه پایانی نشست سران کشورهای اسلامی در عربستان درج شده و لحن و عبارات این قطعنامه قوی و محکم است.

به گزارش رادیو دری،«ناصر کنعانی چافی»سخنگوی وزارت امورخارجه ایران روز یکشنبه در پاسخ به سؤالی درباره قطعنامه مصوب اجلاس فوق العاده سران سازمان همکاری اسلامی در ریاض افزود: پیشنهادات جمهوری اسلامی ایران در طول مذاکره، به عنوان سند در قطعنامه پایانی درج شده و لحن و عبارات این قطعنامه قوی و محکم است.

شنبه (۱۱ نوامبر) ریاض پایتخت عربستان سعودی میزبان نشست فوق‌العاده سران کشورهای اسلامی و عربی به صورت مشترک برای بررسی اوضاع کنونی در غزه و فلسطین بود که در پایان این نشست بیانیه‌ای صادر و ضمن محکومیت تداوم جنایات رژیم صهیونیستی ضد مردم فلسطین در باریکه غزه، بر رفع محاصره این منطقه و ارسال کمک‌های انساندوستانه عربی، اسلامی و بین‌المللی تأکید شد.

 سخنگوی وزارت امورخارجه ایران با برشمردن بندهایی از قطعنامه نشست ریاض تصریح کرد، درخواست از همه دولت‌ها برای متوقف کردن صادرات اسلحه به رژیم صهیونیستی، تصمیم گیری فوری شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره توقف درگیری‌ها، جلوگیری از تخریب بیمارستان‌ها، منع ورود دارو، غذا و سوخت  به غزه  و رفع حصر این منطقه و ورود کاروان‌های بشردوستانه عربی، اسلامی و بین‌المللی از جمله محور درج شده در بیانیه پایانی نشست ریاض است.

نیروهای مقاومت فلسطین هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات غافلگیر کننده‌ای با نام "طوفان الاقصی" را از باریکه غزه ضد مواضع رژیم اشغالگر قدس آغاز کردند و این رژیم برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات گروه‌های مقاومت، با کمک آمریکا و اکثر کشورهای غربی اقدام به بمباران مراکز درمانی و منازل مسکونی باریکه غزه کرده که تاکنون در اثر این اقدام جنایتکارانه بیش از ۱۱ هزار فلسطینی به شهادت رسیده‌اند.

تداوم بمباران باریکه غزه و کشتار زنان و کودکان فلسطینی در حالی ادامه دارد که کشورهای غربی حامی رژیم صهیونیستی تا کنون هرگونه قطعنامه آتش بس در شورای امنیت را وتو کرده و یا به جای تلاش برای توقف کشتار و بمباران فلسطینیان به دنبال تصویب قطعنامه‌هایی در حمایت بیشتر از تل‌آویو هستند.

حمایت ایران از بیانیه سازمان همکاری اسلامی در محکومیت تهدید هسته‌ای اسرائیل

کلیدواژه