عقرب 22, 1402 08:54 Asia/Kabul
  • امیرعبداللهیان: نشست ریاض اهمیت مساله فلسطین را بار دیگر پررنگ کرد
    امیرعبداللهیان: نشست ریاض اهمیت مساله فلسطین را بار دیگر پررنگ کرد

وزیر امور خارجه ایران با اشاره به برگزاری نشست اضطراری سران کشورهای اسلامی و عربی در ریاض تصریح کرد: این نشست بار دیگر اهمیت مساله‌ فلسطین و قدس را به عنوان یک عامل مهم برای همگرایی در جهان اسلام پررنگ کرد.

به گزارش رادیو دری؛ حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در شبکه اجتماعی اینستاگرام نوشت، جمهوری اسلامی ایران راه‌حل اصلی و دائمی برای فلسطین را مطابق با حقوق بین‌الملل در برگزاری رفراندوم برای تعیین سرنوشت با مشارکت همه‌ی فلسطینیان اصیل در داخل و خارج از این سرزمین می‌داند که همواره در عالی‌ترین سطوح سیاسی مورد تاکید قرار گرفته است.

امیرعبداللهیان افزود: در این نشست رئیس جمهوری اسلامی ایران با 10 پیشنهاد مهم، عملیاتی و فوری، بر تصمیم‌گیری قاطع به نفع ملت فلسطین از جمله توقف کشتار و نسل‌کشی در غزه، رفع کامل محاصره انسانی، ‌ قطع هرگونه ارتباط سیاسی و اقتصادی با رژیم صهیونیستی توسط کشورهای اسلامی، ‌ تشکیل یک دادگاه بین‌المللی برای تعقیب و مجازات سران و جنایتکاران رژیم صهیونیستی و آمریکا، ‌ تأسیس یک صندوق ویژه برای بازسازی فوری غزه و اعزام گسترده کاروان‌های حامل کمک‌های انسان‌دوستانه برای مردم فلسطین از کشورهای اسلامی تاکید کرد.

شمار شهدای فلسطینی در نتیجه‌ حملات ارتش رژیم صهیونیستی به باریکه غزه که از هفتم اکتبر آغاز شده است و تاکنون ادامه دارد، به یازده هزار و 208  نفر رسیده است که از این تعداد 4 هزار و 506 نفر کودک، 3 هزار و 27 نفر زن و  678 نفر هم سالخورده هستند.

نشست اضطراری سران کشورهای اسلامی و عربی به صورت مشترک برای بررسی اوضاع کنونی در غزه و فلسطین روز شنبه در ریاض برگزار شد.

کنعانی: جنایتکاران صهیونیست به‌زودی مقابل مقاومت ملت فلسطین زانو می‌زنند

بیانیه پایانی نشست عربی-اسلامی در ریاض/تأکید بر ضرورت شکسته شدن محاصره غزه

 

کلیدواژه