عقرب 29, 1402 10:37 Asia/Kabul
  • فرصت سرمایه‌گذاری در افغانستان فراهم است
    فرصت سرمایه‌گذاری در افغانستان فراهم است

رئیس اتاق بازرگانی ایران و افغانستان گفت: حکومت طالبان برای افزایش مبادلات تجاری و توسعه روابط اقتصادی با ایران ابراز تمایل کرده و فرصت سرمایه گذاری در افغانستان فراهم شده است.

به گزارش رادیو دری؛ «محمود سیادت» در گفت و گو با رسانه ها با اشاره به حضور هیات اقتصادی افغانستان در ایران در هفته های گذشته افزود:  این هیات نشست‌هایی با تجار ایرانی و اعضای اتاق مشترک ایران و افغانستان برگزار کرد که با توجه به تغییرات مثبت در شرایط اقتصادی افغانستان، اهمیت خاصی برای فعالان اقتصادی ایران داشت.

وی اظهار کرد:  ایران می‌تواند در بازسازی این کشور مشارکت کند و سود و منفعت خود را از بازار افغانستان به دست آورد.

رئیس اتاق بازرگانی ایران و افغانستان با اشاره به 50 سال جنگ و درگیری داخلی و خارجی در افغانستان و ناامنی در این کشور اظهار کرد: در آن دوران، بروکراسی  پیچیده حاکم و دخالت شدید نیروهای بیگانه شرایطی را ایجاد کرده بود که امکان سرمایه گذاری به ویژه در شهرک های صنعتی، بخش معدن و زمین های کشاورزی افغانستان وجود نداشت.

اخیراً ملا عبدالغنی برادر معاون اقتصادی کابینه موقت حکومت طالبان در صدر یک هیات ۳۰ نفره با هدف دیدار و رایزنی با مسوولان جمهوری اسلامی ایران و ارتقای همکاری‌های تجاری و اقتصادی، به ایران سفر و با مسوولان جمهوری اسلامی درباره گسترش همکاری های دوجانبه تبادل نظر کرد.

سفر ملا برادر و هیات بلند پایه اقتصادی حکومت طالبان به تهران

سفر هیات بلندپایه طالبان به ایران به این معناست که تعامل سازنده بین افغانستان و ایران همچنان برقرار است

عبدالغنی برادر: هدف از سفر به تهران تسهیل تجارت بود

کلیدواژه