قوس 01, 1402 12:39 Asia/Kabul
  • رئیس سازمان انرژی اتمی ایران: مبنای فعالیت‌های آژانس برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ است
    رئیس سازمان انرژی اتمی ایران: مبنای فعالیت‌های آژانس برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ است

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: مبنای فعالیت‌های آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره ایران، برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ است و ایران هم بر اساس قانون اقدام راهبردی غنی سازی را انجام می‌دهد.

به گزارش رادیو دری،«محمد اسلامی» رئیس سازمان انرژی اتمی ایران روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت تصریح کرد: اقدامات ایران در چارچوب پادمان انجام می شود و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هم بر آن نظارت دارد.

اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۲۰ بازرس آژانس برای ورود به ایران  تائید شده اند، ابراز امیدواری کرد، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از تکرار سیاسی‌کاری درباره فعالیت های صلح آمیز هسته ای ایران بپرهیزد.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران درباره گزارش اخیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره ایران نیز گفت: گزارش آژانس دو پایه دارد که یکی از آنها بر اساس قطعنامه ۲۲۳۱ یا همان برجام است که بر این اساس باتوجه به اینکه طرف‌هایی که به تعهدات خود عمل نمی‌کنند، طرف‌های دیگر می توانند بازگشت از تعهدات داشته باشند و علاوه بر آن قانون اقدام راهبردی مجلس شورای اسلامی ایران که بر اساس قوانین مشخص آژانس پیش می‌رود.

فناوری هسته‌ای، از فناوری‌های محوری و پایه است که سهم بزرگی در گسترش فناوری‌ های نو و پیشرفت صنایع نوین دارد.

جمهوری اسلامی ایران با اتکا به توانمندی متخصصان بومی به استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای روی آورده و با حسن نیت ثابت کرده است که هدفی جز استفاده صلح‌آمیز و صنعتی از این انرژی ندارد.در سال های اخیر، دانشمندان هسته ای ایران موفق شده اند انواع محصولات پر مصرف را که مورد نیاز مراکز علمی و تحقیقاتی کشور است، تولید کنند.

نمایندگی ایران در سازمان ملل: هیچ توافق موقتی، جایگزین برجام نخواهد شد

کلیدواژه