قوس 11, 1402 12:41 Asia/Kabul
  • رونمایی از دو دستاورد جدید نظامی نیروی دریایی ارتش ایران
    رونمایی از دو دستاورد جدید نظامی نیروی دریایی ارتش ایران

شناور زیر سطحی بدون سرنشین ROV و پهپاد عمود پرتاب چمروش ۴ امروز در نمایشگاه دستاوردهای علمی و فناوری نیروی دریایی ارتش ایران رونمایی شد.

به گزارش رادیو دری، شناور زیر سطحی بدون سرنشین ROV، قابلیت شناسایی، کشف و انهدام مین‌های لنگری و کف خواب و قابلیت حمل محموله را برای پاکسازی دارد.

این شناور تا ۲۰۰ متر، عمق توان عملیات و تا ۲۴ ساعت امکان دریانوردی دارد و برای انهدام انواع مین‌های دریایی بکار گرفته می‌شود.

همچنین امروز(شنبه) از پهپاد عمود پرتاب چمروش ۴ رونمایی شد که با قابلیت عمود پرتاب می‌تواند به راحتی از انواع شناورهای نیروی دریایی به پرواز درآید و مأموریت‌های محوله را انجام دهد.

پهپاد عمود پرتاب چمروش ۴

استفاده از تجهیزات بدون سرنشین در ارتش‌های جهان در سال‌های اخیر پیشرفت چشمگیری داشته و نیروهای مسلح ایران نیز با همکاری وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و شرکت‌های دانش بنیان و مراکز علمی و دانشگاهی در این عرصه به دستاوردهای چشمگیری رسیده‌اند.

نمایشگاه دستاوردهای علمی و فناوری نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز(شنبه) با حضور امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش و امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی و جمعی از مقامات کشوری و لشکری در تهران افتتاح شد.

رونمایی از توانمندی‌ های جدید نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

 رونمایی از جدیدترین دستاورد صنعت دفاعی ایران

کلیدواژه