قوس 13, 1402 09:56 Asia/Kabul
  • امیرعبداللهیان: آمریکا حمایتش را از جنایتکاران اسراییلی متوقف کند
    امیرعبداللهیان: آمریکا حمایتش را از جنایتکاران اسراییلی متوقف کند

وزیر امور خارجه ایران گفت: به آمریکا و جنگ افروزانی که به دنبال گسترش جنگ در غزه و کرانه باختری هستند هشدار می‌دهیم که حمایت خود را از جنایتکاران اسراییلی فورا متوقف کند.

به گزارش رادیو دری، حسین امیرعبداللهیان یکشنبه شب در نشست مشترک خبری با بدر البوسعیدی وزیر امور خارجه عمان افزود: روز شنبه از رهبران مقاومت شنیدیم که در صورت ادامه این وضعیت، منطقه وارد مرحله جدیدی خواهد شد، توسعه عمیق جنگ در منطقه کاملا متصور است و به همه طرف‌هایی که به دنبال جنگ آوری هستند هشدار می‌دهیم که تا دیر نشده این کشتار را متوقف کنند.

وی گفت: از همه دولت‌های جهان می خواهیم برای توقف این جنگ و بازگشایی مرز رفح برای ارسال سوخت‌ و سایر کمک‌های انسان‌دوستانه اقدامات مناسبی انجام دهند.

وزیر امور خارجه ایران ادامه داد: رژیم صهیونیستی به دنبال انتقال همه ساکنان غزه به بخشی از مصر و انتقال همه ساکنان کرانه باختری به اردن است و امیدواریم که برادران ما در مصر با بازگشایی مرز رفح، مانع از تحقق این توطئه اسراییلی علیه مصر و اردن شوند.

امیرعبداللهیان گفت: تشکیل دادگاه بین المللی علیه مسوولان رژیم صهیونیستی خواستی عمومی است و شکایت هایی از سوی برخی دولت ها از جمله ایران در همکاری با چند کشور دیگر آغاز شده است و امیدواریم شاهد محاکمه جنایتکاران جنگی که در دو ماه اخیر بیش از ۱۶ هزار نفر را به شهادت رساندند، باشیم.

وزیر امور خارجه عمان نیز در این نشست گفت: دور جدید حملات رژیم صهیونیستی علیه غزه و کرانه باختری با حضور وزیر دفاع آمریکا در کابینه جنگی رژیم صهیونیستی آغاز شد.

بدر البوسعیدی افزود: آمریکا از یک طرف در رسانه‌ها به اسراییل توصیه می‌کند کشتار زنان، کودکان و غیرنظامیان را متوقف کند، اما در عمل با چراغ سبز از نسل کشی در غزه حمایت می‌کند.

وزیر امور خارجه عمان تاکید کرد: با صدای بلند اعلام می‌کنم که آمریکا باید تبعات این حمایت خود از نسل کشی و جنایات در غزه و کرانه باختری را تحمل کند.

بدر البوسعیدی درادامه گفت:  روابط عمان و ایران بدون شک روز به روز در حال افزایش است و در مسایل مختلف این توسعه صورت می‌گیرد.

تأکید امیرعبداللهیان بر لزوم توقف جنایات رژیم صهیونیستی در غزه

امیرعبداللهیان: موجودیت رژیم اشغالگر، اعتبار نظام بین‌الملل را به چالش کشیده است

کلیدواژه