قوس 13, 1402 18:03 Asia/Kabul
  • تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر تشکیل ائتلاف جهانی در برابر زورگویی‌های آمریکا و غربی‌ها
    تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر تشکیل ائتلاف جهانی در برابر زورگویی‌های آمریکا و غربی‌ها

رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید کردند: باید ظرفیت‌های فراوان سیاسی و اقتصادی ایران و کوبا برای تشکیل یک اتحاد و ائتلاف میان کشورهایی که در قبال زورگویی‌های آمریکا و غربی‌ها دارای موضع یکسان هستند، استفاده شود.

به گزارش رادیو دری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر روز دوشنبه در دیدار «میگل دیاز کانل» رئیس جمهوری کوبا و هیات همراه افزودند: ائتلاف میان کشورهایی که در قبال زورگویی‌های آمریکا و غربی‌ها دارای موضع یکسان هستند، با تمرکز بر همکاری‌های اقتصادی، می‌تواند در مورد مسائل مهم جهانی هم‌چون موضوع فلسطین موضع‌گیری مشترک و تاثیرگذار داشته باشد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره مسائل فلسطین گفتند: موضوع فلسطین فقط مربوط به قضایای اخیر غزه و بمباران‌ها نیست زیرا مردم فلسطین درطول ۷۵ سال گذشته همواره تحت انواع شکنجه‌ها و رنج‌ها و کشتارها بوده‌اند اما اکنون فاجعه در باریکه غزه آنقدر بزرگ است که واقعیت برای افکار عمومی جهان برملا شده و امکان پنهان کردن آن وجود ندارد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مواضع رئیس جمهوری کوبا درباره مسائل جهانی به‌خصوص موضوع فلسطین را همسو با مواضع جمهوری اسلامی خواندند و با اشاره به همکاری‌های دو کشور در مجامع بین‌المللی افزودند: باید روابط دو کشور در زمینه‌های مختلف ازجمله همکاری علمی، بیش از پیش تقویت شود.

ایشان همچنین با اشاره به دیدار ۲۲ سال پیش خود با «فیدل کاسترو» رهبر فقید کوبا گفتند: انقلاب کوبا و شخصیت کاسترو از پیش از پیروزی انقلاب اسلامی همواره برای انقلابیون ایران جذابیت خاص داشت و دلیل آن هم صداقت در مواضع انقلابی او بود.

رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید کردند:"صداقت انقلابی"، "ایستادگی انقلابی" و "جدیت انقلابی"، وجه مشترک انقلاب کوبا و انقلاب اسلامی ایران است.

تاکید بر گسترش مناسبات دوجانبه ایران و کوبا

امضای ۶ سند همکاری بین ایران و کوبا

 

کلیدواژه