قوس 16, 1402 17:17 Asia/Kabul
  • ایران از ابتکار گوترش برای توقف حملات به غزه استقبال کرد
    ایران از ابتکار گوترش برای توقف حملات به غزه استقبال کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران از درخواست دبیرکل سازمان ملل از شورای امنیت برای توقف رژیم صهیونیستی به باریکه غزه استقبال کرد.

 به گزارش رادیو دری، ناصر کنعانی گفت: گستردگی حملات به غزه، کشتار غیرنظامیان به‌ویژه کودکان و زنان، تخریب اماکن غیرنظامی شامل بیمارستان‌ها و کوچاندن اجباری بخش قابل توجهی از مردم غزه به سایر مناطق این باریکه، تهدیدی علیه صلح و امنیت منطقه‌ای است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران افزود: اطلاعات مندرج در نامه دبیرکل سازمان ملل به رئیس شورای امنیت، با به تصویر کشیدن وخامت بسیار بالای اوضاع در غزه، ثابت می‌کند که اقدام فوری و جدی همه دولت‌ها و سازمان‌های بین‌المللی برای توقف حملات و جنایات رژیم اشغالگر و حمایت از مردم مظلوم غزه کاملاً ضروری و اجتناب‌ناپذیر است.

کنعانی تصریح کرد: مسوولیت اصلی با شورای امنیت سازمان ملل متحد است که از نظر حقوقی دارای وظایف صریح و قطعی در جلوگیری فوری از تجاوز و تهدید علیه صلح و امنیت بین‌المللی است و این شورا نمی‌تواند به هیچ بهانه ای در عمل به مسوولیت های خود در این زمینه تعلل یا از انجام آنها شانه خالی کند.

وی تاکید کرد: تنها اقدام موثرِ مورد انتظار از شورای امنیت، تصمیم فوری آن با عباراتی روشن و قاطع در وادار کردن رژیم اسرائیل به توقف فوری، کامل و مداوم همه حملات و اقدامات نظامی است.

«آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل متحد چهارشنبه شب در نامه ای به شورای امنیت سازمان ملل، درباره اوضاع غزه هشدار داد و نوشت: شرایط در غزه با سرعت به سمت فاجعه پیش می‌رود و جامعه بین‌الملل باید از نفوذ خود برای پایان دادن به بحران غزه استفاده کند.

دبیر کل سازمان ملل متحد همچنین با تاکید بر ضرورت آتش بس در غزه، از اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد خواست تا با اعمال فشار از ایجاد بحران انسانی در این منطقه جلوگیری کنند.

بر اساس آخرین گزارش ها، تاکنون بیش از 17هزار فلسطینی در حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه شهید و بیش از 46 هزار نفر دیگر هم زخمی شده اند.

نامه بی‌سابقه گوترش به شورای امنیت سازمان ملل درباره غزه

کلیدواژه